Σάββατο 24 Δεκεμβρίου 2011


25 Δεκ Χριστούγεννα Μθ 2,1-12


Μάγοι - αστέρι



του αρχιμ. Αθανασιου Σιαμάκη


Ο ευαγγελιστής Ματθαίος στο Ευαγγέλιό του δεν κάνει λόγο για τη γέννηση του Χριστού· από τη γενεαλογία της κατά σάρκα γεννήσεως του Χριστού και τον αρραβώνα και γάμο της παρθένου, παρακάμπτοντας τη γέννηση, προχωρεί στην προσκύνηση των μάγων, που διαβάζεται στις εκκλησίες ανήμερα των Χριστουγέννων.
Ας δούμε λοιπόν τα θέματα μέρους του ευαγγελικού αναγνώσματος της ημέρας αυτής, και όχι όλου, για λόγους οικονομίας.


• Αφού γεννήθηκε ο Ιησούς στη Βηθλεέμ της Ιουδαίας, ιστορεί ο Ματθαίος, στις μέρες που βασίλευε ο Ηρώδης, να, και καταφτάνουν στα Ιεροσόλυμα μάγοι προερχόμενοι από την ανατολή, που ρωτούν·
Πού είναι ο βασιλιάς των Ιουδαίων που γεννήθηκε;
Διότι είδαμε το αστέρι του στην ανατολή και ήρθαμε να τον προσκυνήσουμε.


1.Πότε ήρθαν οι μάγοι στη Βηθλεέμ;
Ευθύς αμέσως μετά τη γέννηση, στη φάτνη, όπως λένε οι μισοί αρχαίοι σχολιασταί, ή 2 χρόνια αργότερα, όπως λένε οι άλλοι μισοί, που ασχολούνται με το θέμα; Λογικότερη φαίνεται η δεύτερη γνώμη.
Αμέσως μετά τη γέννηση αποκλείεται να ήρθαν, διότι, όπως μαρτυρεί το ιερό κείμενο, οι μάγοι βρήκαν το παιδί και τη μητέρα του σε σπίτι, πάνω από το οποίο στάθηκε το αστέρι.
Γίνεται λόγος για παιδί και για σπίτι, κι όχι για φάτνη και βρέφος.
Πρέπει να έφτασαν, κατά τη γνώμη μου, περίπου ένα χρόνο μετά τη γέννηση. Τούτο φαίνεται πιο σύμφωνο και με την επιλογή του Ηρώδου να σφάξει τα νήπια από διετούς και κατωτέρω.
Για τον ακριβέστερο προσδιορισμό ας δούμε όλες τις μαρτυρίες.


• Ο Ιησούς γεννήθηκε στη Βηθλεέμ (Μθ 2,1· Λκ 2,16-20).


• Γίνεται η προσκύνηση των ποιμένων στη Βηθλεέμ (στη φάτνη την ίδια βραδιά) (Λκ 2,16-20).


• Στις 8 μέρες περιτέμνεται στα Ιεροσόλυμα (Λκ 2,39).


• Στις 40 μέρες αφιερώνεται στο ναό στα Ιεροσόλυμα (Λκ 2,39).


• Μετά την αφιέρωση φεύγουν για Γαλιλαία (Λκ 2,39).


• Οι μάγοι τον βρίσκουν στη Βηθλεέμ (Μθ 2,1).


• Άρα ο Ιησούς βρέθηκε στη Βηθλεέμ σε μία άλλη επίσκεψή τους, που έγινε για μη ιστορούμενους λόγους.
Προφανώς δε έγινε στην πρώτη επέτειο της γεννήσεώς του, και φιλοξενούνταν για κάμποσες μέρες ή σε συγγενικό ή σε ενοικιαζόμενο σπίτι.
Σ’ αυτό το διάστημα ήρθαν οι μάγοι και τον προσκύνησαν παιδί σε σπίτι (Μθ 2,9-11), κι όχι βρέφος στη φάτνη, όπως οι ποιμένες.
Ο Ηρώδης για να είναι σίγουρος πρόσθεσε άλλο ένα χρόνο και όρισε η σφαγή να γίνει από διετούς και κατωτέρω.


2. Τί ξέρουμε για τον Ηρώδη;
Πολλά, αλλ’ εδώ θα λεχθούν ελάχιστα.
Ο Ηρώδης, σύμφωνα τόσο με τις πληροφορίες των ευαγγελιστών όσο και κυρίως του Ιωσήπου, ήταν σκληρός και αιμοβόρος Εδωμίτης.
Έγινε βασιλιάς από τους Ρωμαίους όχι χωρίς δωροδοκίες και δουλικές υπηρεσίες.
Ο Ιώσηπος, ιστορικός και θαυμαστής του, αναφέρει ότι εκτός από τα νήπια ο Ηρώδης σκότωσε και το μισό συγγενολόι του, επειδή φοβόταν μη του αρπάξουν τη βασιλεία.


3. Οι μάγοι.
Ήταν πλούσιοι μορφωμένοι και κάτοχοι υψηλών θέσεων στην πατρίδα τους, τη Μεσοποταμία ή Περσία ή Αραβία, που τότε οι δύο πρώτες απ’ αυτές ήταν ένα κράτος.
Μέσα στις άλλες ασχολίες τους είχαν και την αστρολογία, τη μητέρα της σημερινής αστρονομίας, και πιθανώς να είναι οι πρώτοι αστρονόμοι και ιδρυταί της αστρονομίας στη χώρα τους.
Ο ευαγγελιστής Ματθαίος δεν λέει πόσοι ήταν.
Οι αρχαίοι ερμηνευταί όλοι τους λένε ότι ήταν πολλοί, ολόκληρο καραβάνι.
Ο Ρωμανός λέει σύστημα μάγων.
Γι’ αυτό η παρουσία τους έκανε αίσθηση στα Ιεροσόλυμα.
Άλλωστε δεν ήταν μόνοι, αλλά και με προσωπική φρουρά και ίσως και με τις γυναίκες τους.
Με φρουρά διότι έπρεπε να περάσουν μέσα και από άλλα έθνη εχθρικά, για να φτάσουν στα Ιεροσόλυμα.
Δεν πρέπει να λησμονούμε ότι κουβαλούσαν πολύτιμα πράγματα, και ότι οι ληστείες ήταν συχνές.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ταξίδευαν με άμαξες μεγάλες και ευρύχωρες, για να μπορούν να διανυκτερεύουν κιόλας σ’ αυτές, κι όχι βέβαια πάνω σε καμήλα.
Το ότι ήταν τρεις σε καμήλες, και μετά έγιναν τέσσερις, είναι όψιμο παραμύθι του ευφάνταστου και ονειροπόλου παπισμού, που τους ήθελε τόσους όχι χωρίς σκοπιμότητα.
Όσο για το κίνητρο των μάγων ο Ιωάννης χρυσόστομος λέει ότι δεν είχαν κανένα κίνητρο υλικό ή διπλωματικό, αλλ’ ήταν καθαρά έλλαμψις τη διανοία αυτών παρά Θεού γενομένη.
Παρορμήθηκαν από το Θεό με φώτιση, λέει, και έκαναν ό,τι έκαναν σαν ιδιόμορφοι θεήλατοι προφήτες, για να ξυπνήσουν και δώσουν μήνυμα στους Ισραηλίτες.


4. Τί ήταν το αστέρι;
Τζάμπα κοπιάζουν οι αστρονόμοι και οι παλιοί και οι σύγχρονοι να το προσδιορίσουν.
Το αστέρι ήταν ξεχωριστό και ασυνήθιστο.
Κινούνταν όχι από την ανατολή προς τη δύση, όπως όλα, αλλά από το βορρά προς το νότο.
Και πώς κινούνταν;
Σωστά λέει σύγχρονος ερμηνευτής ότι δεν είχε καν τροχιά.
Οι κινήσεις του μοιάζουν μάλλον με κινήσεις πυγολαμπίδος, παρά με κίνηση αστέρος.
Εμφανιζόταν στους μάγους και μέρα, αντιστεκόμενο στη λάμψη του ηλίου, διότι μέρα κινούνταν οι μάγοι και μέρα τους οδήγησε στο σπίτι όπου ήταν ο Ιησούς.
Έπειτα, το αστέρι άλλοτε φαινόταν και άλλοτε όχι.
Προχωρούσαν οι μάγοι, προχωρούσε κι αυτό· σταματούσαν, σταματούσε.
Πιθανώς να το έβλεπαν μόνο οι μάγοι και κανένας άλλος.
Προσδιόρισε ακόμη και το χωριό, και το σπίτι, και το παιδί.
Άρα το αστέρι, όπως λέει ο Ιωάννης χρυσόστομος, ήταν μία θεία δύναμη φωτεινή, λογική, ενσυνείδητη, που οι μάγοι την ονόμασαν αστέρι, αστέρι του, γιατί έτσι την είδαν.
Περίπου σαν τη φωτεινή στήλη που καθοδηγούσε παλιά τον Ισραήλ στην έρημο.


5. Ένα λογικό ερώτημα που ξεπηδάει στην όλη υπόθεση είναι, από πού ο ευαγγελιστής Ματθαίος έμαθε και κατέγραψε στο Ευαγγέλιό του τα σχετικά με τα όσα εξακρίβωσε ο Ηρώδης από τους μάγους, και σχετικά με τους υπολογισμούς του, πάνω στις οποίες στήριξε την απόφασή του, για τη σφαγή των νηπίων.
Διότι κανένας προφήτης δεν μίλησε για το θέμα και καμμιά άλλη υπερφυσική πληροφορία δεν υπάρχει, για ν’ αντλήσει από εκεί.
Ούτε είχε πρόσβαση στο παλάτι του Ηρώδου.
Επισημαίνεται δε ότι, λόγω της δυσκολίας της απαντήσεως, κανένας αρχαίος σχολιαστής δεν ασχολήθηκε με το θέμα.
Ασχολήθηκε και απάντησε μόνο νεώτερος ερμηνευτής, δίνοντας σωστή ερμηνεία στη λέξη σύντροφος, που απαντάται στις Πράξεις (13,1) και λέγεται για τον Μαναήν, που ήταν στέλεχος μεγάλο της πρώτης εκκλησίας της Αντιοχείας, ότι ήταν σύντροφος, δηλαδή ομογάλακτος, του Ηρώδου του τετράρχου.
Σύμφωνα με αυτήν, η μάνα του Μαναήν θήλαζε και τον Ηρώδη, (τότε οι μεγάλες κυρίες απέφευγαν να θηλάζουν οι ίδιες τα παιδιά τους) και οι δυο τους ήταν δυο αγαπημένα «αδέρφια» από τη μικρή τους ηλικία, και καλοί φίλοι, μεγαλωμένοι εν πολλοίς στο παλάτι.
Ο Μαναήν λοιπόν έδωσε την πληροφορία στην εκκλησία, και από αυτήν άντλησε ο Ματθαίος.
Επειδή η συνέχεια της ευαγγελικής περικοπής μας βγάζει από τα όρια μιας συνηθισμένης ομιλίας, θα συνεχίσουμε την ομιλητική και ερμηνευτική επεξεργασία της σε άλλη ομιλία.

Εν άλλοις πταίομεν


και εν αλλοις παιδευόμεθα


Διαβάζουμε στα πρακτορεία ότι δήλωσε ο μητροπολίτης Αθανάσιος: «Ο γέροντας είναι πάρα πολύ ήρεμος και είναι παραδομένος στο θέλημα του Θεού! Ότι ο Θεός επιτρέψει ας είναι ευλογημένο μου είπε….», πρόσθεσε ο κ. Αθανάσιος για την τηλεφωνική επικοινωνία που είχε με τον Ηγούμενο.

Κλείνοντας ο Μητροπολίτης Λεμεσού υπογράμμισε: «Για τον γέροντα Εφραίμ η δοκιμασία αυτή, θα είναι μια ευλογία από τον Θεό και αφετηρία πνευματικής ανάβασης…»

«Για τους υπόλοιπους όμως δεν ξέρω τι θα είναι», αναρωτήθηκε χαρακτηριστικά ο Μητροπολίτης Αθανάσιος.

-----------------------------------------------

Εμείς του τα είπαμε του ηγουμένου Εφραίμ οταν τον συναντήσαμε πρόσφατα στην Γουμένισσα στην ημερίδα γιά τον μοναχισμό.

"Μην πάς στους Σέρβους ΛΗΣΤΟΣΥΜΜΟΡΙΤΕΣ, γέροντα, εκείνοι θέλουν αγιορείτικη αναγνώρισι των αθλιοτήτων τους. Μήν πάς".

Τον εκλιπαρούσαμε.

Ομως ο π. Εφραίμ δεν μας ακουσε.

Και μαζί και με άλλους Αγιορείτες μεγαλοαβάδες πήγε.

Και οι Σέρβοι Συμμορίτες, δεν αισθάνονται πλέον καμμία ενοχή αφού εχουν και την αναγνώρισι των Αγιορειτών Λεμεσού, Χατζηνικολαου, Ελισσαίου, Μωϋσέως, κλπ

Εφαρμόζοντες το Κυκλώπειο δίκαιο, εν μιά νυκτί και με μία σπάθα ΣΦΑΓΙΑΣΑΝ τον νέο Χρυσόστομο της εποχής μας τον μητροπολίτη Ράσκας και Πριζρένης ΑΡΤΕΜΙΟ τον απλού και ανυπόδητο, αφού του προσήψαν φοβερές και αστήρικτες κατηγορίες οικονομικών καταχρήσεων.

Και οι Αγιορείτες και ο Εφραίμ, επευλόγησαν τις ανίερες και δολοφονικές πράξεις τους.

Οι Σέρβοι Συμμορίτες συμπροσεύχονται και κάνουν λειτουργικές πράξεις συνεχώς και αδιαλλείπτως με τους Λατίνους και τους Μωαμεθανούς και τους Εβραίους.

Και πέρισυ και φέτος άναψαν μέχρι και την επτάφωτη λυχνία των Εβραίων στην γιορτή ΧΑΝΟΥΚΑ.

Ενω ο ...Αχυρένιος πατριάρχης τους κρατούσε την εικόνα του Αγίου Πόποβιτς στα χέρια διακήρυξε ότι είναι ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ.

Ναι, καλά το ακούσατε.

Το διακήρυξε με το στόμα του αυτός ο γελοίος και αναίσχυντος.

Και οι Αγιορείτες και ο Εφραίμ, επευλόγησαν με την παρουσία τους τις ανίερες και μαγαριστικές αυτές πράξεις τους.

Και ερχεται σήμερα η Ελληνική Δικαιοσύνη και τον προφυλακίζει.

Δεν επιχαίρουμε.

Λυπούμαστε.

Αλλά όλα ή σχεδόν όλα, είναι συνέπειες άλλων πράξεών μας.

Επιτρέπει ο Θεός τις δοκιμασίες για να συνέλθουμε.

Το κακό είναι όταν δεν συναισθανόμαστε τις συνέπειες των πράξεών μας και βαδίζουμε αδιάφοροι τον δρόμον μας.

Ο μητροπολίτης ΑΡΤΕΜΙΟΣ χρόνια τώρα διέρχεται με συνεχείς κακουχίες και αφάνταστες ταλαιπωρίες και ο ίδιος αλλα και ο λαός του και ο κλήρος του από τους ΛΗΣΤΟΣΥΜΜΟΡΙΤΕΣ του Βελιγραδίου.

Μέχρι και χειροβομβίδες και εκρηκτικά, μέχρι και φωτιά τους έβαλαν για να τους κάψουν οι διεθνείς ρασοφόροι τρομοκράτες.

Ακούσατε εσείς καμμία διαμαρτυρία από το Αγιον Ορος;

Οι αγιοι Πατέρες διέρχονται τον βίον τους εφραινομενοι λαμπρώς.

Μην διαμαρτύρονται λοιπόν.

Ο Θεός μας επισκέπτεται παντοιοτρόπως και ποικιλλοτρόπως.

Είτε με το χάδι, είτε με την ράβδον, είτε με την δοκιμασία.

Παρακάτω δημοσιεύουμε όσα γράψαμε στην ιστοσελίδα μας και αναδημοσιεύσαμε στο περιοδικό ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ.

Ο ....πεμπτοφαλαγγιτισμός

των Αγιορειτών μεγαλοαββάδων










































Eκεί επάνω στο Πάϊκον, στο "Σπίτι του Αγίου Νικοδήμου", όπως ο ίδιος ο άγιος το χαρακτήρισε σε πρόσφατη εμφάνισί του.... τον πλησίασα, χωρίς να του συστηθώ και τον παρακάλεσα να μην πάη στην ημερίδα των Σέρβων Ληστοσυμμοριτών που την επομένη μέρα οργάνωναν, "για τον γυναικείο μοναχισμό".
"Ζητούν αναγνώρισι και υπερθεμάτισι των ανομιών και των παρανομιών τους", επέμεινα, μην πάτε σας παρακαλώ, επανέλαβα, το αίμα του Αρτεμίου θα σας κυνηγάει, τόνισα".
Πήραν την αναίσχυντη αναγνώρισι των δεσποτάδων της Ελλάδος και τώρα ζητούν και την αναγνώρισι των Αγιορειτών μοναχών της Ελλάδος.
Αυτή και μόνον αυτή είναι η σκοπιμότητά τους και καμμία άλλη.
Εκείνος όμως, ούτε που έδωσε σημασία στα όσα του ειπα, ούτε και έκρινε αναγκαίο να δικαιολογήσει την απόφασί του.
Αλλωστε, ποιός ήμουνα εγώ, ένας αγνωστος λαϊκός, ενώ αυτός είναι ο αββάς, ο μεγαλοαββάς, τω ονόματι Μωϋσής ο μέγας, ο επονομαζόμενος Αγιορείτης.
Αλήθεια σας λέγω, μου φάνηκε ότι μιλούσα σε κάποιον σκληρό, και ανάλγητο καλόγηρο, σε αγιορείτικο ...μπετόν αρμέ!!!
Οπως και στο ζήτημα των εγκληματικών μεταμοσχεύσεων τον είδα να επιδεικνύει μία παρόμοια επίμονη αναλγησία, από αυτό το ίδιο μου φάνηκε ότι διακατέχεται και επιδεικνύει και στο ζήτημα που τον ανέφερα.
Αναλγησία απέναντι στον αγιο επίσκοπο Αρτέμιο, στον πιστό Σέρβικο λαό και στην υπεράριθμη φάλαγγα των δεδιωγμένων μοναχών του Κοσσόβου.
Αναλγησία και αδιαφορία και ελλειψι ευαισθησίας στα ζητήματα της διαφύλαξης της ορθοδόξου Πίστεως, που απαιτείται να έχουν και να επιδεικνύουν ιδιαίτερα οι ορθόδοξοι μοναχοί.

Τα ίδια είπα και στον ηγούμενο Εφραίμ τον Κύπριο, τον Βατοπεδινό.
Και εκείνος δικαιολογήθηκε ότι "με όσα εκεί στην Σερβία έκαναν δεν συμφωνεί και μάλιστα μίλησε σε Σέρβο επίσκοπο και τον έκανε να μετανοήση για τον σφαγιασμό του Αρτεμίου και να κλάψη".
Και λοιπόν;
Τον είπα ότι οι Αγιοι Πατέρες έφευγαν μακρυά από τους Λατινόφρονες, ως φεύγει τις από όφεως, και πώς εσείς δεν βλέπετε όσα διέπραξαν αυτοι οι Λατινόφρονες και οι Οικουμενιστές οι Σέρβοι και κάμνετε τα αντίθετα από τους Αγίους Πατέρες;
Εκτός από τον σφαγιασμό του Αρτεμίου και τον σφαγιασμό και κατατρεγμό των μοναχών του Κοσσόβου, διέπραξαν και διεκήρυξαν φανερά, δημόσια και γυμνή τη κεφαλή, αντορθόδοξες θέσεις και διέπραξαν αντιεκκλησιαστικες πράξεις και πολλά άλλα πρωτοφανή εκκλησιαστικά εγκλήματα, μαγαρίστηκαν από τις γιορτές των Εβραίων που συμμετείχαν, άναψαν τις επτάφωτες λυχνίες τους, συνιερούργησαν σε αρτοκλασία με Καρδινάλιους, διεκήρυξε, ο λεγόμενος ....Αχυρένιος πατριάρχης τους, ενώ κρατούσε την εικόνα του Σφοδρότερου ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΟΥ αγίου Πόποβιτς στα χέρια του ότι αυτός είναι ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ,
συμπροσεύχονται συνεχώς με τους Λατίνους και τους Ιμάμηδες και πολλά αλλα εκκλησιαστικά εγκλήματα διέπραξαν και συνεχίζουν να διαπράττουν.
Ολα αυτά δεν τα γνωρίζετε, όλα αυτά με φωτογραφικά ντοκουμεντα παρήλλασαν από τα ιστολόγια και από τα εκκκλησιαστικά περιοδικά και από τις εφημερίδες, και εσείς δεν τα είδατε;
Και αν τα είδατε γιατί δεν τα καταδικάζετε, αλλά και τώρα ετοιμάζεστε να πάτε στην σκόπιμα οργανωμένη ημερίδα τους υπέρ του μοναχισμού τον οποίο δίωξαν απηνώς και καταδίωξαν και εναντίον του οποίου διέπραξαν φοβερές κακουργηματικές πράξεις;
Αυτοί ζητούν αναγνώρισι και αμνήστευσι των αθλιοτήτων τους, δεν το καταλαβαίνετε;
Μήν πάτε, λοιπόν, μην πάτε.
Εμένα με κάλεσε ο φίλος μου και παληός Αγιορείτης ο Ζίτσης Χρυσόστομος και πάω μόνο γιαυτόν, μου είπε ο Εφραίμ ο της Βατοπεδίου αστήρ, ο φαεινός και περιλάλητος.
Τίποτα και αυτός, επεσα επάνω σε Αγιορείτικο...μπετόν αρμέ!!!


Και ενώ αμφότεροι μετέβησαν στην .....σφηκοφωλιά της Σερβικης ΛΗΣΤΟΣΥΜΜΟΡΙΑΣ και εδωσαν την παρουσία τους και συμπροηδρευσαν και συνέφαγον και συνέπιον και συμπροσευχήθηκαν μαζί με τους Σέρβους ΛΗΣΤΟΣΥΜΜΟΡΙΤΕΣ και συνιερούργησαν και συναγέλασαν και τους αναγνώρισαν ως αθώους και ως ορθοδόξους, διέλαθε τελείως της προσοχής τους η παρουσία εκεί στην Σερβία ενός αγίου ΓΙΓΑΝΤΙΑΙΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ του Αρτεμίου, με τον πολυπληθή λαό του Θεού τον ηγαπημένο, να τον ακολουθεί όπου άν υπάγη, ως γνήσιο πατέρα και ποιμένα του.
Αυτοί εάν ζούσαν στην εποχή του μεγαλομάρτυρα Χρυσοστόμου θα πήγαιναν με το μέρος των βαρβάρων και χρυσομανών διωκτών του και ουδέποτε με τον ίδιο τον διωκόμενο αγιο Χρυσόστομο.
Αυτοί αν ζούσαν στην εποχή του Ατλαντα της Ορθοδοξίας αγίου Μάρκου του Ευγενικού, δεν θα πήγαιναν -οπως και δεν πήγαν και οι πρόγονοί τους μεγαλοαββάδες αντιπρόσωποι Αγιορείτες - με το μερος του αγίου Μάρκου, αλλά με το μέρος των Λατινοφρόνων Γραικολατίνων που ήσαν και οι περισσότεροι και κατείχαν όλα τα πόστα.
Και μάλιστα ο μεγαλοαββάς Μωϋσής ο Αγιορείτης - ο νέος Παϊσιος και νέος Θεόκλητος Διονυσιάτης κατά τον ....μεγαλοφυή Εφραίμ τον Βατοπεδινό - έγραψε και περιέγραψε σε καθημερινή εφημερίδα της Θεσσαλονίκης, με ύμνους, και διθυράμβους και χρώματα καλλιτεχνικά τους Σέρβους διώκτας του μοναχισμού, ως λάτρεις και υποστηρικτές του.
Και αυτή η προκλητική ενοχή τους, καθίσταται ακόμα βαρύτερη και έτσι αποδεικνυεται περίτρανα οτι εδώ στην ορθόδοξη Ελλάδα και στο Περιβόλι της Παναγίας, οι σημερινοί αγιορείται πατέρες, αββάδες και μεγαλοαββάδες, χωλαίνουν περί την ΠΙΣΤΙΝ και το ΗΘΟΣ, σφόδρα σφόδρα.


Επαναλαμβάνω, ΣΦΟΔΡΑ ΣΦΟΔΡΑ.


Γιατί είδαμε και άλλους μεταξύ των προσκεκλημένων της ΛΗΣΤΟΣΥΜΜΟΡΙΑΣ.


Είδαμε τον ηγούμενο Ελισσαίο τον Αγιορείτη, τον Λεμεσού Αθανάσιο των Αγιορείτη, τον μοιχεπιβάτη Μεσογαίας Νικόλαο τον Αγιορείτη και ...πολλούς άλλους Αγιορείτες, που αντί να τους επισκεφθούν ως μία οργανωμένη ομάδα ΕΛΕΓΚΤΩΝ και ΕΠΙΤΙΜΗΤΩΝ των φοβερών εγκληματικών και αντιορθόδοξων πράξεών τους, που κατασκανδάλισαν ορθόδοξους λαούς και έθνη, αυτοί οι αχρείοι Αγιορείτες, τους έδωσαν την επίσημη αναγνώρισι και επικύρωσι ότι ουδέν το κακό διέπραξαν και ολες οι ΛΗΣΤΑΡΧΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΟΥΣ, ήταν αγιες και ιερές....


Ντροπή, ντροπή, ντροπή!!!


Ντροπή σας, ανεξάληπτη η ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ, ΑΓΙΟΡΕΙΤΕΣ!!!


Με τι μούτρα επιστρέψατε από την Σερβία και με τί μούτρα εμφανισθήκατε μπροστά στους Ορθόδοξους Αγίους και στους Αγίους Αγιορείτες πατέρες;


Απευθύνομαι προς τους επισκέπτες αυτού του ιστολογίου και αλήθεια, αλήθεια σας λέγω, το πιστεύω και το ισχυρίζομαι και το γράφω και το διακηρύττω, ότι όλοι οι παραπάνω μισοβέζικοι ορθόδοξοι "λόγιοι μεγαλοπατέρες" και τον ίδιο τον Παμπάλαιο Αιρετικό Πάπα να δούν να συλλειτουργεί με τον "πατριάρχη" τους, δεν πρόκειται να διακόψουν την κοινωνία και την επικοινωνία τους και πολύ περισσότερο να αποτειχισθούν από αυτόν, κατά την επιταγή των Ιερών Κανόνων και την εντολή των Αγίων Πατέρων.

Ολοι αυτοί, αποτελούν την πέμπτη φάλαγγα, που θα ξεγελάση τους αθώους και αφελείς με το ...ορθοδοξοφανές και ....ευσεβοφανές ύφος και ηθος τους.

ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ, αποτελουν τους Δούρειους ίππους, που θα εξαπατησουν τον ....αδιάφορο και .... παραζαλισμένο λαό να ενταχθή στην ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑ που ετοιμάζουν οι μιτροφόροι του Αντιχρίστου και ολα τα πειθήνια οργανά του, Αγιορείτες και μή.


Oι δεσποτάδες ...παλάβωσαν!!!

Ο λαός τους σιχαινεται. Οπου πάνε τους αποδοκιμάζει. Τους κυνηγάει και τους γιουχαϊζει διότι τους θεωρεί υπαίτιους ολης της κακοδαιμονίας που μαστίζει την πατρίδα μας. Της φτώχειας και της ανέχειας του λαού μας.

Ομως οι δεσποτάδες ζουν στον κόσμο τους.

Αυτός εκεί στην Πάρο μοιράζει παράσημα. Και τους τιμάει με μεγαλόσταυρους. Μα δεν ντρέπεσαι δέσποτα; Θέλεις και εσύ γιουχάϊσμα; Ποιόν εκπροσωπείς; Τα μούτρα σου; Πως γελοιοποιείς την Εκκλησία; Δεν ντρέπεσαι δέσποτα; Παλάβωσες;

Ο Μητροπολίτης Παροναξίας τίμησε τον βουλευτή της ΝΔ Χαρακόπουλο

0-naxos

Το Μεγαλόσταυρο της Ιεράς Μητροπόλεως Παροναξίας απένειμε στον Γραμματέα Πολιτικού Σχεδιασμού της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτή Λαρίσης κ. Μάξιμο Χαρακόπουλο ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτη Παροναξίας κ.κ. Καλλίνικος για τη σταθερότητα με την οποία υπερασπίζεται τα δίκαια της εκκλησίας.

Ο κ. Χαρακόπουλος ευρισκόμενος στη Νάξο για πολιτικούς λόγους επισκέφθηκε την έδρα της Μητρόπολης και είχε συνάντηση με τον κ. Καλλίνικο σε ιδιαίτερα εποικοδομητικό κλίμα.


«Πού εγεννήθη ο Χριστός»



του ανεπανάληπτου Αυγουστίνου




«Δεύτε ίδωμεν πιστοί πού εγεννήθη ο Χριστός». Χριστούγεννα! Εορτή αγία! Εορτή, η πρώτη εορτή, η αρχή των εορτών, η ρίζα όλων των εορτών, η μητρόπολις των εορτών, όπως προσφυώς ονόμασε την σημερινήν εορτήν ο ιερός Χρυσόστομος. Η ιερά ακολουθία που ηκούσαμεν, είναι μία από τας πλέον κατανυκτικάς ακολουθίας της Ορθοδόξου ημών Εκκλησίας.


Το απολυτίκιον, το κοντάκιον, οι ύμνοι, προ παντός δε οι ιεροί κανόνες που ψάλλονται, είναι ποιητικά αριστουργήματα που δέν τά ’χει κανένα δόγμα και καμμία θρησκεία εις τον κόσμον, και αρκεί μόνον οι ύμνοι αυτοί, ν΄ αποδείξουν ότι πράγματι η θρησκεία μας είναι θεία, εξ αποκαλύψεως. Ιδίως δε οι κανόνες, είναι θεολογία και φιλοσοφία υψίστη. Τα νοήματά τους είναι πολύ μεγάλα. Και όχι μόνον τα νοήματά τους είναι δύσκολα και υψηλά, αλλά και η γλώσσα με την οποίαν εκφέρονται, ιδίως δε οι κανόνες, η γλώσσα των είναι ομηρική και πινδαρική, και ως εκ τούτου και λόγω νοημάτων και λόγω υψηλής εκφράσεως και αρχαίας γλώσσης, είναι ακατάληπτα από τον πολύν λαόν. Θεολογία και φιλοσοφία υψίστη, η διάνοιά μας, μικρά ακάτια, είναι ανίκανα να διαπλεύσουν τον απέραντον αυτόν ωκεανόν του πνεύματος.


Δι’ αυτό, θα κατέλθωμεν από τα ύψη αυτά των υψηλών νοημάτων που περιέκλειαν οι ιεροί κανόνες, και ας μεταχειρισθούμεν φράσιν του καιρού μας, ας προσγειωθούμεν προς τα χαμηλά, προς επίπεδα πραχτικά, και ας εξετάσωμεν αγαπητοί μου τας συνθήκας υπό τας οποίας εγεννήθη ο Χριστός.

«Δεύτε ίδωμεν πιστοί πού εγεννήθη ο Χριστός». Αι συνθήκαι υπό τας οποίας εγεννήθη ο Χριστός ως άνθρωπος, είναι πολύ ταπειναί! Τί ευτελέστερον σπηλαίου; Τί πτωχότερον φάτνης; Και όμως! Αι συνθήκαι υπό τας οποίας εγεννήθη ο Χριστός θα ηδύναντο να ήσανε άλλαι συνθήκαι! Ως Θεός Παντοδύναμος όπου είναι ο Χριστός, θα ηδύνατο να γεννηθή υπό άλλας συνθήκας. Ρίπτω μερικάς σκέψεις προς υμάς: Θα ηδύνατο να γεννηθή ως άνθρωπος, όχι ως βρέφος, ως άνθρωπος σε ηλικίαν νέαν. Μή σας φανή παράξενο! Θα ηδύνατο να γεννηθή χωρίς γυναίκα! -Μπά; Είναι δυνατόν; Να γεννηθή άνθρωπος χωρίς γυναίκα; -Κι όμως, εγεννήθη άνθρωπος χωρίς γυναίκα.


Ο πρώτος άνθρωπος, ο Αδάμ, ως διηγείται το αθάνατο βιβλίον της Βίβλου, και ως διηγούνται όλαι αι θρησκείαι του κόσμου, εάν κάνωμε μίαν έρευνα εις τα αρχαιότερα κείμενα του κόσμου, θα ίδωμεν ότι ο άνθρωπος, ο πρώτος άνθρωπος δεν εγεννήθη εκ γυναικός, εγεννήθη, αριστούργημα, καλλιτέχνημα, θείον καλλιτέχνημα, ενεφανίσθη εις την γήν επάνω εις την αλκήν της νεότητός του, λάμπων από ωραιότητα και θείον κάλλος. Και όπως ένα άγαλμα όταν αποκαλύπτεται παρουσιάζει όλη την αίγλην του, ούτως και ο Αδάμ εν τω Παραδείσω παρουσίασε την αίγλην του ολόκληρον. Όπως λοιπόν ο πρώτος άνθρωπος εγεννήθη χωρίς γυναικός, κατά παρόμοιον τρόπον θα ηδύνατο και ο Ιησούς Χριστός ως άνθρωπος να γεννηθή χωρίς γυναίκα. Τα πάντα δύναται ο Θεός. Αλλά τότε, γιατί εγεννήθη υπό γυναικός; Το λέει ο σημερινός Απόστολος:


Εγεννήθη υπό γυναικός δια να τιμήση την γυναίκα, διότι η γυναίκα στον αρχαίο κόσμο, προτού ακουστή το κήρυγμα το βροντόφωνον του Ευαγγελίου, η γυναίκα δεν ήταν ύπαρξις ισότιμος με τον άνδρα. Η γυναίκα εθεωρείτο ένα είδος κατώτερον, η γυναίκα εις τους αρχαίους κόσμους εθεωρείτο ένα αισχρόν αγγείον της νυκτός, ένα αγγείον ηδονών, η γυναίκα αποπέμπετο από τον οίκον της με οιανδήποτε αιτίαν, η γυναίκα ήταν περιφρονημένη. Αλλά εν τω Χριστώ, αλλά δια της γεννήσεως του Χριστού υπό γυναικός, εν τω προσώπω της Υπεραγίας Θεοτόκου, ετιμήθη η γυναίκα, και ο Χριστιανισμός πήρε την γυναίκα που ήταν ένα κουρέλι -και δι’αυτό ακριβώς τον λόγον, εξ ενστίγκτου αι γυναίκες αγαπούν περισσότερο τον Χριστόν-, η γυναίκα λέω που ήταν ένα κουρέλι του αρχαίου κόσμου, την πήρε ο Χριστός και την έκανε αδελφήν, την έκανε σύζυγον, την έκανε μητέρα, και την ύψωσε μέχρι τα άστρα του ουρανού και έγινε η Βασίλισσα των Ουρανών.


Εγεννήθη λοιπόν ο Χριστός υπό γυναικός δια να τιμήση την γυναίκα. Εγεννήθη ο Χριστός εκ Παρθένου, άλλο θαύμα αυτό! Και εγεννήθη εκ Παρθένου, διότι η παρθενία ήτο κάτι άγνωστον εις τον αρχαίον κόσμον, η δε πορνεία και η μοιχεία και τα πάθη τα αισχρά ωργίαζον εις τον προχριστιανικόν κόσμον, εκείνες δε που είχαν αξίαν εις τον κόσμο των αρχαίων και ιδίως εις τον κόσμο των Αθηναίων ήσαν αι περιβόηται εταίραι, που εδέσποζον εις την κοινωνικήν ζωήν του κόσμου.


Εγεννήθη επαναλαμβάνω εκ γυναικός δια να τιμήση την γυναίκα, εγεννήθη εκ παρθένου διά να τιμήση την παρθενίαν, εγεννήθη ο Χριστός ως βρέφος, και εγεννήθη ως βρέφος ο Χριστός και όχι εις άλλην τινα ηλικίαν, δια να τιμήση το βρέφος, διότι τα βρέφη, οι μικροί αυτοί άγγελοι επί της γης, τα βρέφη εις τον αρχαίον κόσμον ήτανε υπάρξεις περιφρονητέαι, εθεωρούντο ένα είδος ιδιοκτησίας του πατρός, και βλέπουμεν εις την αρχαίαν Σπάρτην τα βρέφη τα οποία δεν ήρεσαν εις τον πατέρα, τα ήρπαζε ο πατέρας και τα εξεσφενδόνιζε εις τον περιβόητον Καιάδα, εις δε την Ρώμην ακόμα χειρότερον, τα βρέφη τα οποία δέν ήσαν αρεστά εις τον πατέρα τα ήρπαζε ο πατέρας και τα πετούσε σαν γατάκια και τα σκυλάκια εις τους δρόμους και εις την ύπαιθρον και σκυλιά πεινασμένα, και λύκοι κατήρχοντο εκ των Απεννίνων ορέων και κατέτρωγαν αυτά.



Εγεννήθη επαναλαμβάνω εκ γυναικός δια να τιμήση την γυναίκα, εγεννήθη εκ παρθένου διά να τιμήση την παρθένον, εγεννήθη ως βρέφος δια να τιμήση το βρέφος. «Δεύτε ίδωμεν πιστοί πού εγεννήθη ο Χριστός»! Ολίγες ακόμα σκέψεις και τελειώνω την μικράν μα και σύντομον ταύτην ομιλίαν, αγαπητοί μου. Εγεννήθη ακόμα πού; Ως Θεός θα ηδύνατο να εκλέξη οιονδήποτε τόπον εκλογής. Θα ηδύνατο να γεννηθή εις μίαν μεγάλην πόλιν, σπουδαίαι δε πόλεις του αρχαίου κόσμου, ακμάζουσαι δια τον πολιτισμόν των, ήσαν αφ’ενός μεν αι Αθήναι, αφ’ετέρου η Ρώμη, εκ τρίτου η Αλεξάνδρεια, και η Αντιόχεια πέρα εις την Ασίαν.


Δεν εγεννήθη εις καμμίαν αυτήν πόλιν, όλα έχουν σημασία στο Ευαγγέλιον, πού εγεννήθη; Όχι εις τα μεγάλα αστικά κέντρα, τα οποία ως επί το πλείστον είναι έκφρασις Βαβυλώνος και διαφθοράς μεγάλης, και συμπύκνωσις δαιμονική, αλλά εγεννήθη ο Χριστός σε μίαν μικράν άσημον πόλιν, σαν την Φλώρινα πάνω-κάτω, μάλλον ένα χωριό, όπως ήτο η Βηθλεέμ, δέκα χιλιόμετρα έξω των Ιεροσολύμων, εκεί εγεννήθη ο Χριστός και τον περισσότερον χρόνον της ζωής του έζησε σε πιο μικρό χωριό, περιφρονημένο χωριό, το πιο περιφρονημένο χωριό της Ιουδαίας, τη Ναζαρέτ, και γι’αυτό ο Χριστός δεν ονομάζεται Βηθλεεμίτης αλλά ονομάζεται Ναζωραίος και μ’αυτό τον τίτλον παρέδωσε την ψυχήν επί του σταυρού.


Εγεννήθη σε χωριό! Τί μας διδάσκει αυτό; Μας διδάσκει ότι οι χωρικοί, ναι οι χωρικοί, οι βοσκοί, ναι οι βοσκοί, οι άνθρωποι της υπαίθρου έχουν και αυτοί τα ελαττώματά τους αλλά επειδή ζυμώνουν το χώμα της γης με τον ιδρώτα τους δια να τρώνε όλοι οι οκνηροί άνθρωποι του κόσμου, διότι μία εργασία υπάρχει εις τον κόσμον, όλα είναι ψέμματα και ο κόσμος …και εντός ολίγου δραματικά γεγονότα θα αποδείξουν ότι ρίζα είναι ο γεωργός, όλοι εκείνοι οι γεωργοί που σκάβουν τη γη και ζυμώνουν το χώμα με τον ιδρώτα τους είναι το ιερώτερο των επαγγελμάτων, είναι οι χωρικοί αυτοί που τρώγουν το ψωμί τους με τον ιδρώτα του προσώπου τους, είναι πολύ τιμιώτεροι από ΄κείνους οι οποίοι κάθονται μέσα στα αστικά κέντρα και δεν προσφέρουν τίποτα το θετικόν εις τον πολιτισμόν της ανθρωπότητος.


Και ο Χριστός, εγεννήθη σε χωριό, να τιμήση το χωριό, και είναι τούτο ένας έμμεσος έλεγχος της αστυφιλίας η οποία ως γάγγραινα και πληγή κατακλύζει την ανθρωπότητα ολόκληρον και είναι γεγονός, εάν ανοίξομε τους δέλτους της ιστορίας ότι οι μεγαλύτεροι άνδρες οι οποίοι διεκρίθησαν εις τα γράμματα και εις τας επιστήμας και εις οιονδήποτε κλάδον εγεννήθησαν σε μικρά χωριά. Μυστήριον πράγμα! Εις Βηθλεέμ λοιπόν εγεννήθη, όχι εις την Αθήνα, όχι εις την Ρώμην, όχι εις τα κέντρα τα μεγάλα τα αστικά, δια να τιμήση τα χωριά που ΄ναι η δεξαμενή ό,τι ωραίου και υψηλού υπάρχει εις τον κόσμον. Κι είμαι βέβαιος ότι πολλοί που είμεθα εδώ εις την εκκλησίαν, δεν ενθυμούμεθα την Αθήνα όπου εσπουδάσαμεν, ούτε Θεσσαλονίκην ούτε μεγάλα… θυμούμεθα αυτές τις άγιες ημέρες τα μικρά μας χωριά, τα ταπεινά μας χωριά, τις καλύβες μας, τους δρόμους μας, όπου εκεί περιπατήσαμεν μικρά παιδιά και ηκούσαμεν τα κάλαντα τας ωραίας ταύτας ημέρας! Ώ χωριά, ώ χωριά που αποθνήσκετε!


Ο Χριστός σας ευλογεί. Εάν δεν σας ευλογεί ο κόσμος, σας ευλογεί ο Χριστός. Και πάλι προς την Βηθλεέμ, και πάλι προς την Ναζαρέτ και πάλιν προς την ύπαιθρον πρέπει να επιστρέψωμε. Βλέπετε αγαπητοί μου ότι το Ευαγγέλιον είναι υψηλή θεολογία και φιλοσοφία; και λένε μερικοί: πάμε στην εκκλησιά, τί ν’ακούσωμε; -Άνθρωπε, δέν υπάρχει, ναι δέν υπάρχει, δέν υπάρχει, κάτω από τα άστρα του ουρανού άλλο βιβλίον από το βιβλίον που λέγεται Ευαγγέλιον! Και φιλοσοφία, και ψυχολογία, και κοινωνιολογία, και Σωτηρία του παντός! Και μία τελευταία σκέψι: Εγεννήθη ο Χριστός, «δεύτε ίδωμεν πιστοί πού εγεννήθη ο Χριστός».


Ο Χριστός ως Θεός θα ηδύνατο να εκλέξη ένα έξοχον τοπίον, και έχει αυτή η σφαίρα της γης έξοχα τοπία, τα οποία δεν έχει ούτε η Σελήνη ούτε ο Άρης ούτε άλλο άστρο. Πίστις μου ακράδαντος είναι ότι η μικρά αυτή σφαίρα είναι το διαμάντι της Δημιουργίας. Ό,τι ωραίον, ό,τι υψηλόν, ό,τι λαμπρόν, έχει, κλείει αυτή η σφαίρα της γης. Θα ηδύνατο λοιπόν να γεννηθή ο Χριστός μέσα εις ένα κήπον θαυμάσιον, σ’ένα δάσος πυκνόν όπου ψάλλουν τ’αηδόνια, θα ηδύνατο να γεννηθή επάνω εις τους καταρράκτας, θα ηδύνατο να γεννηθή κατά την φαντασίαν των αρχαίων Ελλήνων επάνω εις τον Όλυμπον, εις την κορυφήν του Ολύμπου, όπου εγεννή(θουν) και έζων οι αρχαίοι θεοί μας… Όχι! Ούτε εις την κορυφήν του Ολύμπου εγεννήθη, ούτε εις τας όχθας του Νιαγάρα ποταμού, ούτε εις τας Άλπεις, ούτε εις ένα από τα έξοχα τοπία που έχει ο κόσμος που είναι αι επαύλεις των μεγάλων και υψηλών, αλλά εγεννήθη πού;


Το σκεφθήκατε αδελφοί μου πού εγεννήθηκε; Εξέλεξε ο Θεός σπήλαιον, ένα σπήλαιον, ναι σπήλαιον! Δια να μας διδάξη τί; Μίαν αρετήν η οποία λείπει∙ και επειδή λείπει, θα γίνη ο τάφος της ανθρωπότητος. Να μας διδάξη την λιτότητα, την απλότητα της ζωής! Ώ, καλύβες του πτωχού λαού μας! Αξίζετε περισσότερον από τους ουρανοξύστας της Νέας Υόρκης! Κι’ ο Χριστός εγεννήθη χαμηλά, μέσ’στα σπήλαια! Δεν γνωρίζομεν την ζωήν, μόνον όποιος ΄γεννήθη σε καλύβα, όποιος έκλαυσε, όποιος πόνεσε, όποιος εμόχθησε, όποιος έζησε κάτω από σκληράς συνθήκας της ζωής αυτός γνωρίζει το μυστικόν της ζωής.


Η σημερινή νεολαία η οποία έχει όλα τα κομφόρ της ζωής, μέσα σε μίαν διεφθαρμένην κοινωνίαν, καταναλωτικήν κοινωνίαν, αυτή η κοινωνία είναι μακράν. Το σπήλαιον είναι σύνθημα, μιας λιτότητος και μιας απλότητος στην ζωήν, την οποίαν εις μάτην κηρύττουν οι κυβερνήται μας αλλά ο λαός μας και όλοι μας εν γένει έχουμε φύγει μακράν, διότι ζούμε σε μιαν κοινωνίαν με σύνθημα «φάγωμεν, πίωμεν, αύριον γαρ αποθνήσκομεν».

Και μίαν ακόμα άλλη σκέψι αδελφοί, και τελειώνω. «Δεύτε ίδωμεν πιστοί πού εγεννήθη ο Χριστός»! Τα επαναλαμβάνω:


-εγεννήθη εκ γυναικός δια να τιμήση την γυναίκα,


-εγεννήθη εκ Παρθένου δια να τιμήση την παρθενίαν,


-εγεννήθη ως βρέφος δια να τιμήση το βρέφος,


-εγεννήθη εις χωριό δια να τιμήση τα χωριά,


-εγεννήθη εις σπήλαιον δια να τιμήση την λιτότητα και απλότητα της ζωής,


-εγεννήθη ακόμα ο Χριστός πού; Σε στάβλο! Σε στάβλο; Μάλιστα!


Το σπήλαιον εκείνο το οποίον ήτο έξωθεν της Βηθλεέμ και υπάρχει μέχρι σήμερον και είναι προς τιμήν της πατρίδος μας ότι Έλληνες μοναχοί, ήρωες, κρατούν το σπήλαιον αυτό προς δόξαν του Ελληνισμού, το σπήλαιον εκείνο το οποίον, σήμερον, η αγία Ελένη επί του οποίου έκτισε μεγαλοπρεπέστατον ναόν βασιλικής, λαμπρόν ναόν αιώνων, και όπως πληροφορούμαι, φέτος άνω των τριάντα χιλιάδων εκ πάσης γης συνέρρευσαν δια να προσκυνήσουν στο σπήλαιον εκείνο, το σπήλαιον εκείνο ήτον χάνι, ήταν μαντρί, ήταν στάβλος, κι΄ εκεί μεσ’στον στάβλο, πρόβατα, και γίδια, και ζώα, και όνοι και βόδια ήτανε. Σύντροφοι τα ζώα. Έχει σημασία αυτό. Σημασία. Τί σημασία; Ο στάβλος, ναι ο στάβλος, σύμβολον καταστάσεως του αρχαίου κόσμου! Ένας στάβλος κατήντησε ο άνθρωπος. Δεν εγεννήθη εν μέσω ανθρώπων ο Χριστός. Εγεννήθη εν μέσω ζώων τα οποία συνεβόλιζον την ζωώδη, την κτηνώδη ζωήν την οποίαν έζησε τότε ο κόσμος. Διότι ο άνθρωπος επλάσθη να βλέπη τα υψηλά, αλλά ο άνθρωπος κατέπεσε και ο άνθρωπος κατήντησε ένα κτήνος, δίποδον κτήνος.


Ο ιερός Χρυσόστομος, ομιλών επάνω στην σημερινή εορτή σε μίαν θαυμασίαν αποστροφήν, λέγει: Πώς να σε ονομάσω άνθρωπο, πώς να σε ονομάσω άνθρωπο, όταν, λέγει ο ιερός Χρυσόστομος, κλωτσάς σαν το γαϊδούρι, όταν αρπάζεις σαν τον λύκο, όταν είσαι πονηρός σαν την αλεπού, όταν είσαι λαίμαργος όπως η αρκούδα, όταν επιτίθεσαι όπως η τίγρις, όταν έχεις κακίαν μέσ΄ στην ψυχή σου όπως η καμήλα, όταν χύνεις φαρμάκι σαν το φίδι, πώς να σε ονομάσω άνθρωπον; Ζούγκλα η καρδία του ανθρώπου, ζούγκλα η κοινωνία των, στάβλος, σήμα κατατεθέν και μεσ’ στο στβλο να γεννηθή ο Χριστός δια να πάρη τον άνθρωπον, να τον υψώση μέχρι τα άστρα του ουρανού!


Ώ Χριστέ, ώ Χριστέ, ώ Χριστέ, ώ Χριστέ! Πέστε μου οιοδήποτε άλλο όνομα, από τα ονόματα τα οποία σήμερον κυβερνούν και εξουσιάζουν τον κόσμον και τα οποία είναι πυγολαμπίδες μπροστά στον φωτεινόν Ήλιον. Δεν είμεθα παιδιά του Μάο, δεν είμεθα παιδιά του Λένιν, δεν είμεθα παιδιά του Μάρξ, δεν είμεθα παιδιά του Φρόυδ, δεν είμεθα παιδιά όλων αυτών οι οποίοι καυχώνται, είμεθα παιδιά του Ιησού Χριστού του Ναζωραίου. Ώ Χριστέ, ώ Χριστέ! Όσοι πιστοί, δεύτε ίδωμεν πιστοί πού εγεννήθη ο Χριστός! Η λάμψις η ουρανία! Από τότε πόσα χρόνια περάσανε; Μετρήστε. Δεκαεννέα αιώνες περάσανε, μάλιστα, δεκαεννέα αιώνες. Θα με ρωτήσετε: -Πώς είναι ο κόσμος σήμερον; -Πώς είναι ο κόσμος; Εμένα ρωτάτε; Εάν σας απαντήσω με την γλώσσαν των εμπόρων, με την γλώσσαν των βιομηχάνων, με την γλώσσαν των επιστημόνων, με την γλώσσαν της ανθρωπίνης πίστεως, γνώσεως, θα σας απαντήσω ότι ο κόσμος στην σημερινή εποχή εξ επόψεως υλικού πολιτισμού έφτασε το ζενίθ. Κορυφή, ύψος, μέχρι τα άστρα έφτασε ο άνθρωπος, μέχρι την Σελήνη και των άστρων.


Αλλ’ εάν, εάν, το τονίζω, ο άνθρωπος δεν είναι γνώσις, εάν ο άνθρωπος δέν είναι απλώς επιστήμη, εάν ο άνθρωπος δέν είναι χρήμα, ο άνθρωπος δεν είναι λίρα και δολλάρια και μάρκα και ρούβλια, εάν ο άνθρωπος δεν είναι απλώς νους αλλά ο άνθρωπος είναι καρδία και προ παντός καρδία, -κι΄εμείς οι Έλληνες είμεθα προ παντός καρδία-, εάν ο άνθρωπος είναι καρδία, είναι αρετή, τότε, ο πολιτισμός αυτός των καμινά(δων)… που υψώνονται οι βιομηχανίαι αι μεγάλαι και εκάλυψαν τον ουρανόν της γης, ο πολιτισμός αυτός ο τεχνικός, είναι ψεύτικος πολιτισμός, ο πολιτισμός αυτός μηδενίζεται εξ επόψεως ηθικής, και εξ επόψεως ηθικής αγαπητοί μου είμεθα εις το ναδίρ. Επιστημονικώς μεν στο ζενίθ, ηθικώς όμως και πνευματικώς εις το ναδίρ. Αλλά, αυτό είναι πολύ μεγάλο θέμα και δεν μπορώ να το εξηγήσω περισσότερον, λέγω μόνο τόσον, ότι ο πολιτισμός καταρρέει ηθικώς και θρησκευτικώς.


Να απελπισθώμεν; Όχι! όχι, όχι, όχι, όχι.

Δεύτε ίδωμεν πιστοί πού εγεννήθη ο Χριστός! Υπάρχουν, ναι, υπάρχουν εις πείσμα των δαιμόνων, ναι, υπάρχουν, εις πείσμα των δαιμόνων, εδώ στη γωνιά αυτή που κατοικούμε, στη μαρτυρική γωνιά της Ελλάδος, υπάρχουν και άνδρες και γυναίκες και παιδιά, και επιστήμονες, και αξιωματικοί και δασκαλοι και καθηγηταί και αγρόται και βοσκοί και γυναίκες και μικρά παιδιά υπομάζια και ασπρομάλλοι γέροντες, υπάρχουν, που πιστεύουν Ιησούν Χριστόν τον Ναζωραίον τον γεννηθέντα εν σπηλαίω, όν παίδες Ελλήνων υμνείτε και υπερυψούτε εις πάντας τους αιώνας, αμήν.

αντιχριστοκάλαντα!….


Σε ποιους -και φέτος- άρχοντες
Τα κάλαντα να πούμε;
Και τα «καλά Χριστούγεννα»
Σε ποιους να ευχηθούμε!

Αφού στη μπανανία μας
Άρχοντες δεν υπάρχουν….
Και στη σκλάβα πατρίδα μας
Γερμαναράδες άρχουν!…

Κι οι μάγοι τώρα του Χριστού
Πώς να τα βρουν τα ίχνη.
Που το λαμπρό τ’ αστέρι του
Πνίγει η αιθαλομίχλη!…

Χριστός γεννάται, αδελφοί
Εν βηθλεέμ τη πόλει
Και τη ζωή του απειλούν
Ηρώδες και διαβόλοι…

Οι τοκογλύφοι όλης της Γης
Η φύτρα των διαβόλων
Σ’ όλη τη Γη αναζητούν
Το Βασιλιά των όλων…

Εκατομμύρια παιδιά
Άσπλαχνα τα αρπάζουν
Και στο βωμό του Μαμωνά
Απάνθρωπα θυσιάζουν…

Κι έτσι ως πανηγυρίζουνε
Ηρώδες και διαβόλοι
Βαριά πενθεί ο ουρανός
Και οι αγγέλοι όλοι …

Κι εμείς οι-τάχα-χριστιανοί,
Που το Θεό υμνούμε
Τους δολοφόνους των λαών
Τυφλά ακολουθούμε!

Και τους απανταχού της γης
Δήμιους χειροκροτούμε…

Υ. Γ. Και, παρόλα αυτά εύχομαι ολόψυχα σε όλους: ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ και καλή λευτεριά!

Αφού, σε πείσμα όλων των αντίχριστων δολοφόνων και εφιαλτών, τον τελευταίο λόγο τον έχει ο Θεός…

Που μακάρι να απαλλάξει εμάς και όλους τους λαούς τη Γης απ’ τα δηλητηριώδη φίδια και τα ανθρωποφάγα θεριά!

Και θα γίνει! Αρκεί να βγάλουμε την δουλόφρονα προβιά και να ντυθούμε-όπως και οι πρόγονοί μας- την ανύσταχτη αγάπη για τη λευτεριά!
παπα-Ηλίας
ΑΙΣΧΟΣ - ΜΥΡΙΑΚΙΣ ΑΙΣΧΟΣ

====================================

Χριστουγεννιάτικη


θλιβερή εκκλησιαστική είδηση



Η είδηση δείχνει ποιόν Χριστόν πιστεύουν οι επίσκοποι και πατριάρχες, που δεν εντρέπονται να βγάζουν χριστουγεννιάτικα Μηνύματα, υποκρινόμενοι τον ευλαβή επίσκοπο, την στιγμή που είναι ψευδεπίσκοποι και λύκοι, που ένδοθεν κατασπαράσσουν την ποίμνη του Θεού, την στιγμήν που έχουν καταπροδώσει την πίστη.


Η Χριστουγεννιάτικη, λοιπόν, θλιβερή είδηση λέγει: Στην «Ιερά» Μονή Πεντέλης φιλοξενήθηκε το Σεπτέμβριο το Διεθνές Συνέδριο Ουνιτών!!! Παρόντες και συμπροσευχηθέντες τα πρωτοπαλίκαρα του πατριάρχη Βαρθολομαίου, οι αιρετίζοντες οικουμενιστές μητροπολίτες Περγάμου Ιωάννης και Μεσσηνίας Χρυσόστομος.


Γιατί το απέκρυψε ο Αρχιεπίσκοπος ως τώρα; Για να μην αντιδράσει ο λαός του Θεού; Ουδέν κρυπτόν, όμως, υπό τον ήλιον.


Κατά τα άλλα ο Πατριάρχης, ο Περγάμου, ο Μεσσηνίας και όσοι τους ανέχονται, θα παρουσιαστούν εις τόπον και τύπον Χριστού, με τις χρυσοποίκιλτες στολές τους τις άγιες γιορτές της Ορθοδοξίας, ευλογούντες τον φιλόχριστο λαό!


Θα επανέλθουμε μετά τα Χριστούγεννα.


Κ.Ε., εκπαιδευτικός


Η ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΕΝΤΕΛΗΣ

ΦΙΛΟΞΕΝΗΣΕ

ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΟΥΝΙΤΩΝ




Απο 13-17 Σεπτεμβρίου 2011 υπό την αιγίδα της Εκκλησίας της Ελλάδος του πανεπιστημίου Αθηνών και της Θεολογικής Σχολής, συνήλθεν εις την Ιεράν Μονήν Πεντέλης το 20ο Διεθνές Συνέδριο των Ουνιτών.

Η Ουνιτική αυτή εταιρεία ιδρύθη το 1974 έχει έδρα την Βιέννη και συμμετέχουν Ορθόδοξοι, παπικοί και Αγγλικανοί, «ειδικοί» εις το Κανονικόν Δίκαιον των Ορθοδόξων και των Ουνιτών.

Εις το 20ο Συνέδριον έλαβον μέρος 50 θεολόγοι απο την Ελλάδα, της ΗΠΑ, την Ινδία και χώρες της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής.

Εις την εναρκτήριον τελετήν με συμπροσευχάς παρέστησαν ο Νούτσιος του πάπα Edward Joseph Adams ο εν Ελλάδι ψευδοαρχιεπίσκοπος των παπικών Νικόλαος ο οποίος απηύθυνεν και χαιρετισμόν.

Ως θέμα προς συζήτησιν είχον την «Διασπορά». Ήτοι λόγω της μεταναστεύσεως δημιουργήθησαν θρησκευτικαί κοινότητες, εις διάφορα μέρη του πλανήτου.

Μεταξύ των εισηγητών ήταν ο μητροπολίτης Περγάμου Ιωάννης, ο μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος, ο «αρχιεπίσκοπος» Cyrl Vasil γραμματέας της συνόδου των παπικών δια τους ουνίτας, ο Μελχίτης «αρχιεπίσκοπος» Σιδώνας Ηλίας Haddad και ο εν Ελλάδι Ουνίτης «επίσκοπος» Δημήτριος.

πηγη: ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ

Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2011


Ο ΚΑΤΑΣΚΟΤΕΙΝΟΣ


ΑΥΤΟΣ ΡΑΣΟΦΟΡΟΣ


ΟΡΓΑΝΩΣΕ


ΤΗΝ ΣΥΛΛΗΨΙ ΤΟΥ


(κατ’ εντολή των Γυφτοσκοπιανών)


Η Ληστρικη συνοδος του Βελιγραδιου τον επέλεξε και τον ονομασε αρχιεπισκοπο Αχριδος.

Κατηγορηθηκε απο την Εκκλησια των Σκοπιων για κλοπη πολλων εκατονταδων χιλιαδων ευρω.

Εκδοθηκε διεθνες ενταλμα της Ιντερπολ και διαταχθηκε η συλληψι του.

Κι ομως διαμενει αφοβα μονιμα στην Ελληνικη Μακεδονια και αυτος αποκαλει τον εαυτον του ως "Μακεδονα" οχι της Ελλαδος, αλλα ως "Μακεδονα" των Σκοπιων, οπως αρεσει στους Γυφτοσκοπιανους.


Γιατι δεν συλλαμβανεται στην Ελλαδα;

Τι κρατος δικαιου ειμαστε;

Εδω δεν ισχυει το διεθνες ενταλμα της ΙΝΤΕΡΠΟΛ;

Γιατι δεν συλλαμβανεται στην Σερβια;

Γιατι δεν συνεληφθη στη Βιεννη που πηγε με τον ...Αχυρενιο και συμπροσευχηθηκε με τους Αιρετικους Φραγκολατινους;

Γιατι συνεληφθη μονο στην Βουλγαρια με το διεθνες ενταλμα της ΙΝΤΕΡΠΟΛ και δεν συλλαμβανεται εδω στην Ελλαδα, αλλα κινειται ελευθερα, ως "ΕΞΟΥΣΙΑΝ ΕΧΩΝ";;

Και οχι μονον, αλλα θρασυτατα επικαλειται την Μακεδονικη του προελευσι και διαμενει στην Θεσσαλονικη την οποια αποκαλει προσωρινη ΕΔΡΑ ΤΟΥ;

ΕΔΡΑ η Θεσσαλονικη ενος Σκοπιανου;

Και εμείς δεχόμαστε αυτήν την θρασύτητα;

Σαν να παίζουμε το παιχνίδι του;

Πως τον δεχονται συγκεκριμμενοι Μακεδονες μητροπολιτες, οπως ο Βεροιας, οπως ο Νεαπολεως και τον φιλοξενουν και συλλειτουργουν μαζι του;

Τι συμβαινει με αυτον τον υποπτο ανθρωπο που συμμετειχε συνειδητα σαν ασυνειδητος λησταρχος χασαπης στο ΜΕΓΑΛΟ ΕΓΚΛΗΜΑ του ΣΦΑΓΙΑΣΜΟΥ του ταπεινου και ανυποδητου και απλοϊκου μητροπολιτου Ρασκας και Πριζρενης ΑΡΤΕΜΙΟΥ;

Και εμφανίζεται στα ιερά χώματα της Μακεδονίας και αποκαλεί την Μακεδονία μας, αυτός ο ΑΧΡΕΙΟΣ Σκοπιανός, ως προσωρινή έδρα του;

Με ποιο δικαιωμα συγκεντρωνει χρηματα απο τους αφελεις Μακεδονες και δεν τον στελνουμε απο εκει που μας ήρθε, δηλαδη ειτε απο τα Σκοπια, ειτε απο τους μισελληνες Σερβους της ΛΗΣΤΡΙΚΗΣ συνοδου του Βελιγραδιου, αυτος ο Σκοπιανος ρασοφορος;

Γιατι δεν τον εστειλαν στα συνορα της Σερβιας με τα Σκοπια, αφού ειναι κοντυτερα η μονιμη εδρα του;

Ποιος θα μας λυση τις αποριες αυτες;

Εμείς ενοχλήσαμε και το προξενείο και την Πρεσβεία των Γυφτοσκοπιανών και ζητήσαμε πληροφορίες γι αυτόν τον Σκοπιανό και μας απάντησαν ότι δεν γνωρίζουν τον άνθρωπο.


Πως το βλέπετε;


Φυσιολογικό;


Πως είναι δυνατόν η Σκοπιανή Πρεσβεία και το Σκοπιανό Προξενείο να μην γνωρίζουν τον Σκοπιανό Ιωάννη Βρανισκόβσκι;


Και τότε πως τον συνέλαβαν μόλις μπήκε στα σύνορα με τα Σκόπια;


Σας πληροφορούμε ότι εμείς το γνωρίζαμε το σκηνικό αυτό πριν δημιουργηθή.


Οτι δηλαδή θα μπή μέσα και θα τον συλλάβουν.


Και θα τον κλείσουν φυλακή τρείς μέρες και ύστερα θα τον αφήσουν για να δικαστή.


Το δήλωσε ο ίδιος μέσα στην αίθουσα της Θεολογικής σχολής που συζητούσαν την «διατριβή του».


Οπως το γνωρίζουν και οι καθηγητές που έκριναν την «διατριβή του», που του την έγραψε ο Σταμούλης, αφού ο ίδιος και θεολογικά αστοιχείωτος είναι και Ελληνικά δεν γνωρίζει.


Προσχεδιασμένη, λοιπόν, η …σύλληψί του!!!


Σε προσχεδιασμούς και സെ προμαγειρεύματα, είναι μανούλα το πουλάκι αυτό της μισελληνικής Σερβίας.


Μην πέφτετε θύματα Ελληνες της Γυφτοσκοπιανής προπαγάνδας.


Οι Γυφτοσκοπιανοί κατάλαβαν ότι κάποιος τους πήρε μυρωδιά και του έδωσαν εντολή να ενεργήση όπως ενήργησε.


Καταλάβετέ το είναι όργανό τους.


Εδώ στην Ελλάδα γιατί δεν συλλαμβάνεται και κυκλοφορεί ελεύθερος αφού υπάρχει ένταλμα της Ιντερπόλ;


Ποιος τον σκεπάζει;


Ποιος τον καλύπτει;


Υπάρχει καποιος που μπορεί να μας απαντήση;


Βρέθηκε μάλιστα και κάποιος ηλίθιος Ελληνας και τον χαρακτήρισε ….Νέλσον Μαντέλλα!!!

Επιτέλους θα μας αδειάση την γωνιά;

=====================

Ο ...Αχρείος Αχρίδος

οργάνωσε την ...σύλληψι του!!!

Γιατί δεν συλλαμβάνεται στην Ελλάδα;

Ποιές Σκοτεινές Δυνάμεις

τον προστατεύουν;
Μνήμη Ελένης Παπαδάκη

Την δολοφόνησαν οι σκυλάνθρωποι του ΚΚΕ την νύχτα 21-22 Δεκέμβρη 1944.
........Το φινάλε γράφεται τη νύχτα της 21ης προς 22 Δεκεμβρίου 1944. Ο πολιτοφύλακας της ΟΠΛΑ με το ψευδώνυμο καπετάν Ορέστης την καταδικάζει σε θάνατο με τσεκούρι και την παραδίδει στον σκληροτράχηλο Βλάση Μακαρώνα.

«Τη διέταξαν να γδυθεί, ενώ εκείνη είχε αντιληφθεί ότι πλησιάζει το τέλος της και είχε τρομάξει πολύ. Έτρεμε από το κρύο και τον φόβο και κλαίγοντας τους παρακαλούσε. Έβγαλε τη γούνα της την οποία παρέλαβε ο Ορέστης και, όταν τη διέταξε να βγάλει και τα υπόλοιπά της ρούχα, αναλύθηκε σε δυνατές κραυγές απελπισίας και σε γόους. Όρμησαν τότε σαν αφιονισμένοι πάνω της και μέσα σε έναν καταιγισμό από προπηλακισμούς την έσυραν κοντά σε ανοιγμένο λάκκο και εκεί την έγδυσαν με τη βία. Ο Βλάσης Μακαρώνας ξαφνικά δείλιασε, τον πείραξαν και οι κραυγές της και τελικά καθίζοντάς την χάμω τράβηξε το περίστροφό του και της φύτεψε μια-δυο σφαίρες στον αυχένα (...)» Λίγο αργότερα, στη δίκη του, ο Μακαρώνας δήλωσε ότι ο Ορέστης τον κατηγόρησε πως έκανε σαμποτάζ που δεν τη σκότωσε με το τσεκούρι αλλά με το περίστροφο.

Και πρόσθεσε: «Δεν λυπήθηκα τίποτα άλλο παρά το γούνινο παλτό της που το πήρε ο Ορέστης».
Πέρασε πάνω από μήνας, όταν στις 26 Ιανουαρίου του 1945, κατά την εκταφή των πτωμάτων στον περίβολο των Διυλιστηρίων της Ούλεν, βρέθηκε το πτώμα της Παπαδάκη σε μια κατηφόρα φυτεμένη με πεύκα, σ’ ένα λάκκο μαζί με τρεις τέσσερις άλλους. Με μια κομπινεζόν ανασηκωμένη γύρω απ’ το θώρακα, με τις ζαρτιέρες ζωσμένες στη μέση και με το σώμα της γεμάτο κακώσεις και μια σφαίρα φυτεμένη στον αυχένα. . Μόλις διαδόθηκε το νέο, μαθητές και μαθήτριες της δραματικής σχολής του Εθνικού Θεάτρου προσήλθαν και κάλυψαν το σώμα με κλαριά. . Κηδεύτηκε στις 28 Ιανουαρίου από την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου Καρύτση σε μια ατμόσφαιρα βαθύτατου πένθους και αγανάκτησης και με πλήθος καλλιτεχνικού και πνευματικού κόσμου.

«…Χρειάζεται να φανούμε μεγάλοι, να φανούμε τέλειοι(…)για να μπορέσουμε να ονομαστούμε χωρίς τύψεις, συνάδελφοι της Ελένης Παπαδάκη(…). Χάσαμε ένα απ’ το πιο τρανά κι απ’ τα πιο σπάνια καυχήματα της ελληνικής σκηνής-χάσαμε έναν καλό φίλο κι έναν ωραίο άνθρωπο(…). Κοιμήσου ειρηνικά, αγαπημένη φίλη…Ίσαμε επάνω δεν φτάνουν μήτε η αρρώστια μιας εποχής, μήτε μιας φυλής η παραφροσύνη. Μια λέξη ακόμα: συγχώρεσέ μας…» Αλέξης Σολομός, 28.11.1945

Μνήσθητι Κύριε: Για την ώρα που η λεπίδα του φονιά άστραψε κι όλος ο Θεός της Τραγωδίας εφάνη.
Μνήσθητι Κύριε: Για την ώρα που άξαφνα κι οι εννιά αδερφές, εσκύψαν να της βάλουνε των αιώνων το στεφάνι.
Άγγελος Σικελιανός
Η ψυχή της Ελένης Παπαδάκη μπορεί να αναπαυθεί με τη συναίσθηση ότι εξετέλεσε τον προορισμό της, έστω κι αν δεν πρόφθασε να τον συμπληρώσει. Όσοι δημιουργούν και χαρίζουν ομορφιά, δεν ματαιοπονούν(…). Η Ελένη Παπαδάκη δεν πέθανε: Τότε οι νεκροί πεθαίνουνε όταν τους λησμονάνε, λέει ο ποιητής». Άλκης Θρύλλος , «Νέα Εστία», 1.10.1945
ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΘΕΙΤΕ ΑΜΕΣΑ.
Τι ημίν και αυτοίς;
ΟΥΔΕΝ.
Αυτοί συμμετέχουν στις εκκλησιαστικες συνόδους και αποφασίζουν γιά μας.



Οι Πανθρησκειαστές εν Δράσει.
Ο Αρχιληστοσυμμορίτης της ΛΗΣΤΡΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ του Βελιγραδίου Ειρηναίος Μπούλοβιτς παρών συμπροσευχόμενος στην φετεινή γιορτή Χανούκα των ετεροδόξων Εβραίων.
Αυτοί είναι οι "επίσκοποί σας" χριστιανοί;
Οι μαγαρισμένοι;
Μακρυά τους.
Εξέλθετε εκ μέσου αυτών και αφορίσθητε από αυτούς και με όσους επικοινωνούν με αυτούς.

Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2011

Εικόνα σου είμαι και σου μοιάζω...

Nά, οι άρχοντές σου,

ηλίθιε λαέ!!!

===========================

Μπουτάρης: Τα Χριστούγεννα δεν είναι γιορτή που πάμε στην εκκλησία κι ανάβουμε κερί!

Δέκτης πολλών επικριτικών σχολίων για το χριστουγεννιάτικο διάκοσμο της Θεσσαλονίκης - εξαφάνισε από το κέντρο οποιοδήποτε ίχνος φάτνης!!!- έγινε στο σημερινό δημοτικό συμβούλιο ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης.
Η απάντησή του άφησε άφωνους τους πάντες! Είπε:

«Καταρχήν δεν είμαι άθεος, όπως πολλοί με κατηγορούν.
Τα Χριστούγεννα όμως, είναι εμπορική γιορτή, δεν είναι γιορτή της χριστιανοσύνης.
Δεν είναι
γιορτή που ανάβουμε κερί.
Είναι γιορτή της αγοράς.
Κι εδώ δεν είμαστε σχολή θεολόγων.
Εμάς μας αρέσει ο διάκοσμος.
Περί ορέξεως κολοκυθόπιτα.
Στο κάτω- κάτω εμείς είμαστε δημοτική

αρχή».

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου