Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2011

Απόκρεων Μθ 25,31-46


Η Β΄ Παρουσία του Κυρίου


του αρχιμ. Αθανασίου Σιαμάκη


Ταράζει τον «ύπνο» των ανθρώπων η θύμηση της β΄παρουσίας του Κυρίου. Γίνεται ενοχλητική και προκαλεί αγωνία, αλλ’ αυτό δεν μειώνει τη βεβαιότητα του ερχομού της. Εκείνο το «Όταν έλθη...», δεν αφήνει περιθώρια για ψευδαισθήσεις. Την κάνει παραπάνω από βέβαιη, και ουσιαστικά δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο. Εύκαιρο για κάποια ψηλάφηση του θέματος.


1.Πότε θα έρθει; Κανένας δεν το ξέρει· ούτε οι άγγελοι. Ο Θεός κρατάει το μυστικό αυτό κλειδωμένο και απόρρητο. Μας προειδοποιεί όμως να είμαστε έτοιμοι, διότι θα έρθει την ώρα που δεν τον περιμένουμε . Μας δίνει και προγνωστικά, για να μην πουν κάποιοι ότι είναι αυθαίρετος. Διαβάστε Μθ 24,1-44· 25,1-46. Ιω 5,43-44. Ρω 11,25-26. Β΄Θε 2,1-12. Α΄Θε 4,13-18. Β΄Πε 3,4· 13. Απ 13,4-18. Εδώ θ’ αναφερθεί το περιεχόμενο των χωρίων αυτών όσο γίνεται πιο απλά και συνοπτικά.


2. Το ευαγγέλιο θα κηρυχθεί σ’ όλο τον κόσμο. Θα συγκρουσθεί στήθος με στήθος με τις ψευτοθρησκείες και ψευτοφιλοσοφίες του κόσμου, και θα τραβήξει κοντά του ανθρώπους όλων των φυλών και των χρωμάτων.


3. Θ’ ακολουθήσει η επιστροφή του Ισραήλ. Πρώτο πήρε την κλήση, αλλά τελευταίο θα προσέλθει στη μετάνοια.


4. Θ’ ακολουθήσει η μεγάλη αποστασία. Η πνευματική κατίσχυση της εκκλησίας θα προκαλέσει την αντίδραση των δυνάμεων του σκότους. Η τελευταία φάση της μάχης θα χαρακτηριστεί για τη σκληρότητά της. Το κακό θα βάλει τα δυνατά του. Η επιστήμη θα κηρυχθεί υπέρ της αθεΐας. Οι τέχνες θα υπηρετούν την ασέβεια. Τα σχολεία θα μεταβληθούν σε φυτώρια απιστίας. Τα βιβλία θα διδάσκουν το ψέμα. Οι λαοί θα μιλούν τη γλώσσα της αλαζονείας. Οι ηγέτες θα υπηρετούν τη βία, την αμαρτία, την πλεονεξία, την αρπαγή. Τα κόμματα θα παίζουν το θέατρο του παραλόγου.


Οι εφημερίδες θα εκτοξεύουν το δηλητήριο της αθεΐας και της διαφθοράς. Τα ραδιόφωνα θα εκπέμπουν την ειρωνεία. Η τηλεόραση θα χύνει τα λύματα του ηθικού βορβόρου στα σαλόνια των σπιτιών. Η γυναίκα θα φτύσει το χαλινάρι της σεμνότητος, θ’ αποθρασυνθεί, θ’ απογυμνωθεί, και θα γίνει δαυλός που θα υποκαίει τις σαρκικές ορέξεις, καίγοντας και καιόμενη. Κανένας δεν θα ξέρει ποια παιδιά είναι ποιων γονέων. Οι αιμομιξίες θα φτάσουν στο έπακρο. Το παγόβουνο του μίσους και του ατομισμού θα συντρίψει το σκάφος της κοινωνίας.


Ο Χριστιανισμός θα μπει στο μουσείο της αρχαιολογίας. Η αγάπη θα συναντάται μόνο στα λεξικά. Η κτηνωδία θα βαδίζει ντυμένη με χρυσοποίκιλτα στολίδια. Οι πιστοί θα περάσουν στη δυσμένεια και στον κατατρεγμό. Διωκόμενοι θα καταφεύγουν στις σπηλιές της γης. Ψευτοπροφήτες ψευτοδιδάσκαλοι και ψευτοαρχιερείς, φέροντας το χάραγμα του θηρίου της Αποκαλύψεως, θα κάνουν σημεία και τέρατα και θ’ αποπλανούν τους αδαείς και αστήρικτους. Θα διαλαλούν ότι δεν υπάρχει αμαρτία αίρεση και πλάνη, αλλ’ όλα θα είναι ευπρόσδεκτα.


Το κακό σε ασύμμετρη υπεροχή θα ογκώνεται κατά των ανθρώπων του Θεού, και, βρίσκοντας την ενσάρκωσή του στον θεοποιημένο αντίχριστο, στον αντιπρόσωπο του διαβόλου, θα οξύνει το διωγμό κατά των Χριστιανών, απαιτώντας αναγνώριση και προσκύνηση από όλους. Κάποιοι εμπαίκτες θα ειρωνεύονται λέγοντας· «Που είναι η Δευτέρα παρουσία του Κυρίου; γιατί δεν έγινε ακόμη; Η κατάσταση παραμένει η ίδια όπως παλιά. Τώρα έχει φτάσει στο απροχώρητο». Τότε θα κλονιστούν ακόμη και οι εκλεκτοί.


5. Την ώρα εκείνη της μέγιστης διογκώσεως του κακού, κατά την οποία ο άνθρωπος της απωλείας, ο αντίχριστος, τσαλαπατώντας χορεύοντας και ασελγώντας θα φαίνεται θρονιασμένος στο ναό του Θεού· την ώρα εκείνη που η εκκλησία του Χριστού θα φαίνεται ανεπανόρθωτα ηττημένη και εξαφανισμένη από το πρόσωπο της γης· την ώρα εκείνη που σεισμοί καταποντισμοί πείνα και επιδημίες θ’ απλώνουν τα θανατηφόρα πλοκάμια τους, και το σκοτείνιασμα του ήλιου, το πέσιμο των άστρων, το αποσάλεμα των δυνάμεων του ουρανού, η αλλαγή του σχήματος του κόσμου θα συνοδεύουν πένθιμα στον τάφο του τον κόσμο, εκείνη ακριβώς τη στιγμή σαν αστραπή θα λάμπει απ’ άκρου σ’ άκρο ο σταυρός, ανοίγοντας το δρόμο στον ερχόμενο Κριτή. Τότε «όλες οι φυλές των ανθρώπων θα θρηνήσουν και θα δουν τον Υιό του Ανθρώπου να έρχεται πάνω στα σύννεφα με δύναμη και λάμψη πολλή».


6. Τότε σε χρόνο ριπής οφθαλμού (= ανοιγοκλεισίματος των βλεφάρων) ο Κριτής θ’ αποδώσει δικαιοσύνη σ’ όλους (εις πάντα τα έθνη),πιστούς και απίστους (= πρόβατα και ερίφια), λέγοντας στους μεν «Ελάτε οι ευλογημένοι από τον πατέρα μου, κληρονομείστε τη βασιλεία που είναι έτοιμη για σας από τότε που θεμελιώθηκε ο κόσμος... Διότι δείξατε αγάπη και συμπόνια στους πεινασμένους, διψασμένους, ξένους, γυμνούς, αρρώστους, φυλακισμένους, που πίσω απ’ αυτούς ήμουν εγώ ο ίδιος», και στους άλλους· «Εσείς που τα κακά έργα σας σας έκαναν άξιους κατάρας, φύγετε μακριά από μένα στην αιώνια φωτιά, που έχει ετοιμαστεί για το διάβολο και τους αγγέλους του... Γιατί δείξατε ασπλαγχνία και σκληρότητα στους παραπάνω αδυνάτους, που πίσω απ’ αυτούς ήμουν εγώ».


Αδελφοί, ας σπεύσουμε να εξευμενίσουμε τον Κριτή με πίστη μετάνοια και έργα αγάπης, λόγω οικειώσεως του Χριστού, για να μην αναγκαστούμε να τον αναγνωρίσουμε, λόγω κατακρίσεως από το Χριστό. Τότε θα είναι αργά.

9 σχόλια:

  1. Ο π.Αθανάσιος χρησιμοποιεί εικόνες της εποχής μας για να γίνει κατανοητός, αν η β' παρουσία συμβή σε 20 αιώνες πιθανώς να μην υπάρχουν ραδιόφωνα ή τηλεοράσεις αλλά κάποιο άλλο τεχνολογικό επίτευγμα.

    Έχοντας ακόμα στα αυτιά μας και την εξαιρετική ερμηνευτική προσέγγιση του π.Δανιήλ Αεράκη στο ανάλογο θέμα των εσχάτων καιρών, από τα βίντεο που προ ημηερών παραθέσατε στο blog, να υπενθυμίσουμε ότι η ημέρα του θανάτου, η οποία είναι άδηλη και απρόσμενη, είναι για τον καθένα μας η εσχάτη μέρα. Συνεπώς και αν "τα σημεία των καιρών" όπως ερμηνεύονται, δε βγαινουν, ανά πάσα στιγμή να είμαστε σε αναμονή.

    Ένα σημείο, τριβής σε καθημερινές συζητήσεις είναι αυτό που αναφέρει ο π.Αθανάσιος "Τότε θα κλονιστούν ακόμη και οι εκλεκτοί". Ο π.Αθανάσιος λέγοντας "θα κλονιστούν" τι εννοεί άραγε; Ο αντικείμενος θα προσπαθήσει να πλανήσει "ει δυνατόν" και τους εκλεκτούς. "Ει δυνατόν", εάν είναι δυνατόν, αλλά δεν θα το πετύχει. Και στα αναγραφόμενα στην Αποκ.ιγ,4-18 υπάρχει συνέχεια, π.χ. Αποκ. κ,4 όπου βεβαιώνεται ότι κάποιοι "ου προσεκύνησαν το θηρίον"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το π.Αθανάσιο Σιαμάκη τον πρωτογνώρισα νεότατο, προ πολλών ετών στις κατασκηνώσεις της Πρώτης-Κλαδορράχης της Ι.Μ. Φλωρίνης. Τακτικά μας επισκεπτόταν, όπως και ο μακαριστός π.Αυγουστίνος, που συγκέντρωνε νέους και στελέχη στο "κιόσκι" και έθετε θέματα, ερμήνευε επικαίρως το ευαγγέλιο, έλεγε ψυχοφέλιμες ιστορίες, απαντούσε σε ερωτήσεις.

    Ο π.Αθανάσιος πάντα χαμογελαστός, αγαπητός στα κατασκηνωτόπουλα γιατί ήταν προσιτός και με χιούμορ, απαντούσε ευχαρίστως σε ερωτήσεις. Είχε και μουσικές γνώσεις.

    Σοβαρός ερμηνευτής ο π.Αθανάσιος, και σε άλλες δημοσιεύσεις, στον τοπικό τύπο της Κοζάνης αλλά και εκκλησιαστικά έντυπα, κυρίως τον ενδιαφέρει η κατανόηση του άρθρου από από όλους, από τον καθηγητή πανεπιστημίου μέχρι τον ολιγογράμματο, αλλά και η πνευματική οφέλεια του αναγνώστη, πάντα τοποθετεί το θέμα στον τρόπο με τον οποίο θα κερδίσουμε τη σωτηρία της ψυχής μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευχαριστούμε τον π.Αθανάσιο Σιαμάκη για τις παραπομπές! Πρέπει όλοι να τις ξαναμελετήσουμε, μια και δυο και τρείς, για να μην πέφτουμε θύματα παραφιλολογιών. Κι΄ αν έπειτα μελετήσουμε το άρθρο, θα το κατανοήσουμε περισσότερο. Διαβάζουμε τόνους σελίδων θρησκευτικών βιβλίων αλλά ξεχνάμε, στο φόρτο ενασχόλησης, να μελετήσουμε την Καινή Διαθήκη!

    Για Κ.Δ. που τα κεφάλαια αριθμούνται με γράμματα, οι παραπομπές είναι Ματθ κδ,1-44· κε,1-46. Ιωάν. ε,43-44. Ρωμ. ια,25-26. Β΄Θεσσ. β,1-12. Α΄Θεσσ. δ,13-18. Β΄Πέτρ. γ,4· 13. Αποκ. ιγ,4-18. Στο τεθέν ερώτημα στο α' σχόλιο, πολλές φορές στην Κ.Δ. υπάρχει η διαβεβαίωση ότι οι εκλεκτές ψυχές δεν θα υποκύψουν!
    Η "ημέρα Κυρίου" που θα κριθούμε όλοι, ζώντες σωματικώς και κοιμηθέντες "ως κλέπτης εν νυκτί, ούτως έρχεται" (Α΄Θεσσ.ε,2 - Ά Θεσσ.5,2).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Και ο π.Αθανάσιος Σιαμάκης αλλά και ο π.Μελέτιος Βραδαχάνης είναι πάρα πολύ καλοί κληρικοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν γνωρίζουμε τι θέση έχει πάρει ο π.Μελέτιος Βαδραχάνης στο θέμα των 3εξάρηδων, αλλά οπωσδήποτε είναι Ορθοδοξότατος. Μόνο ζηλόφθονες θα τολμούσαν να απαιτήσουν να απαγορευτούν οι ομιλές του π.Μελετίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. το πιο αστειο που διαβασα ειναι οτι μπορει να γινει μετα απο 20 αιωνες... ο Κυριος τιποτα δεν εχει αποκρυψει απο τους Αγιους του... η Δευτερα παρουσια του Κυριου θα γινει στις 8 απριλιου 2018 ξημερωνοντας Κυρικη του Πασχα....(εντελως πληροφοριακα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. δεν ειχα την εγκριση του ιστολογου; ειστε ''δημοκρατικοτατοι''........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. 8 Απριλίου 2018, με το νέο ή με το παλιό; Το Πάσχα είναι ένα για όλους αλλά όχι η και η 8η Απριλίου 2018.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. 8 Απριλίου, οπωσδήποτε!

    Ιεροκήρυκας ρωτήθηκε δημοσίως, "γιατί δεν μπορούν να γίνουν οι γυναίκες ιερείς" (ιέρειες);.

    Τι να απαντήσει ο άνθρωπος! Να αναλύσει Παλαιά Διαθήκη, Προφητείες, Καινή Διαθήκη, Διδασκαλία Κυρίου, Λεϋιτικό, Πράξεις Αποστόλων, Οικουμενικές Συνόδους, Πατέρας, Πηδάλιο, Εκκλησιαστική ιστορία;... σκέφτηκε λίγο και με κάθε σοβαρότητα έδωσε την απάντηση:

    -Μα... διότι δεν έχουν γένεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου