Τρίτη, 3 Φεβρουαρίου 2009

Δημοσιεύω ευχαρίστως, την ακόλουθη επιστολή, που έλαβα από τον παλαίμαχο αγωνιστη της Αληθείας, φίλτατό μου Θεολόγο και Επίτιμο Δικηγόρο κ. Αθανάσιο Σακαρέλο, που αναφέρεται κυρίως στον μητροπολίτη Ναυπάκτου κ. Ιερόθεο αλλά και στο ΜΕΙΖΟΝ ζήτημα της ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗΣ.

Θα ακολουθήση στη συνέχεια σχετική απάντησι.




3.2.2009

Φίλε Οδυσσέα, χαίρε εν Κυρίω.

1. Διάβασα με πολλή προσοχή το δημοσίευμά σου για τον Μητροπολίτη της Ναυπάκτου Σεβασμιώτατο Ιερόθεο. Τον γνωρίζω από πολλά χρόνια. Τον θαυμάζω, τιμώ και εκτιμώ βαθύτατα. Δεν είναι συνηθισμένος κληρικός. Βέβαια, δεν έχει ανάγκη της δικής μου τιμής και εκτίμησης. Πρόκειται περί πατερικού αναστήματος, βαθυνούστατου θεολόγου και πολυτάλαντου εκκλησιαστικού ηγέτη. Τα βιβλία του, μεταφρασμένα σε πολλές γλώσσες, μεταλαμπαδεύουν την Ορθοδοξία σ’ όλα τα πλάτη και μήκη του κόσμου.
Άλλωστε και συ, με τα όσα γράφεις στο δημοσίευμά σου, δείχνεις ότι τρέφεις στο πρόσωπό του ανάλογα με μένα αισθήματα αγάπης, σεβασμού και εκτίμησης.
Θ’ αναφέρω εξάλλου την εκτίμηση που έτρεφε για τον Μητροπολίτη αυτόν ο κορυφαίος θεολόγος, μακαριστός π. Ιωάννης Ρωμανίδης. Όταν ρωτήθηκε από σύγχρονο Ιεράρχη, ποιος από τους επισκόπους θα μπορούσε μετά το θάνατό του να τον αναπληρώσει στη θεολογία, αναφέρθηκε στον Ναυπάκτου Ιερόθεο!
Και όταν ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης πήρε το απόλυτήριό του από την Αρχιεπισκοπή της Αμερικής, επειδή ο Βαρθολομαίος τον απείλησε ότι θα τον καθαιρούσε για τα όσα έγραφε για τους Λατίνους και τους Λατινόφρονες του Φαναρίου, κατέφυγε για προστασία στη Μητρόπολη της Ναυπάκτου!
Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι ο Σεβ. Ιερόθεος είναι και αλάθητος. Μόνο ο Πάπας καυχιέται ότι είναι ... αλάθητος! Ακόμα κι’ οι Πατέρες της Εκκλησίας δεν είναι αλάθητοι. Είναι απλανείς σε θέματα θείας εμπειρίας τους. Δεν γνωρίζω αν ο Σεβ. έχει αξιωθεί τέτοιων θείων εμπειριών, αν έφτασε δηλ. στη θέωση, για να καταστήσει τον
εαυτό του απλανή. Τουλάχιστον δεν σαρκάζει την πατερική αυτή ασκητική μέθοδο
θεραπείας του ανθρώπου, ούτε περιφρονεί τη νηπτική θεολογία, όπως κάνουν πολλοί
αδελφοί του επίσκοποι. Ο Σεβ. Ναυπάκτου την διδάσκει προφορικά και γραπτά, αλλά και
την βιώνει προσωπικά ο ίδιος.

2. Το δημοσίευμά σου όμως μου δίνει την ευκαιρία να προβώ σε μερικές
απαραίτητες επισημάνσεις, χάριν της αλήθειας.
Συμφωνώ μαζί σου στα όσα γράφεις για τον Βαρθολομαίο, όπως:
• ότι «έχει “σαρώσει” με το σάρωθρο της εκκλησιαστικής δικτατορίας και αιρετικής συνειδήσεως όλα τα ορθόδοξα δόγματα και τα έχει πετάξει στον κάλαθο των αχρήστων».
• ότι «η “εκκλησιολογία” του Βαρθολομαίου δεν διστάζει να θεωρή ως εκκλησίες ισότιμες με την Μίαν Αγίαν Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν τα αιρετικά παπικά, προτεσταντικά, εβραϊκά, ισλαμικά, ινδοϊστικά, εκβλαστήματα;»
• ότι «είναι έτοιμος να δεχθή το πρωτείο και το φιλιόκβε προκειμένου να ευοδωθούν οι παράξενες και ασεβείς αντιλήψεις του περί ενώσεως όλων των θρησκειών και αιρέσεων με την Ορθοδοξία»

Είναι ορθές, ορθότατες οι παρατηρήσεις σου αυτές για τον Βαρθολομαίο!

3. Μέμφεσαι τον Μητροπολίτη Ιερόθεο γιατί κάλεσε τον Βαρθολομαίο, να περάσει
από την Ναύπακτο μετά την επίσκεψή του στην Πάτρα, και γιατί δεν «του τα έψαλε» στην προσφώνησή του!
Νομίζω, φίλε Οδυσσέα, ότι το πρόβλημα δεν είναι εκεί!
Ο Βαρθολομαίος είναι όντως αιρετικός. Είναι Λατινόφρονας! Είναι ενωμένος ήδη με τον Πάπα και κάνει ό,τι μπορεί ο άνθρωπος να υλοποιήσει την «ένωση των Εκκλησιών», που υπέγραψε ο Αθηναγόρας με τον πάπα Παύλο 6ο το 1965.
Το μείζον πρόβλημα εν προκειμένω είναι άλλο. Το τι λένε οι άγιοι Πατέρες για μια τέτοια περίπτωση.
Λένε ότι κανένας, ούτε επίσκοπος, ούτε άλλος κληρικός, μοναχός ή πιστός δεν μπορεί να «κοινωνεί» με αιρετικό «ποιμένα», είτε Πατριάρχης είναι αυτός, είτε επίσκοπος, είτε άλλος κληρικός, ή και λαϊκός!
Ένας λαϊκός π.χ. δεν μπορεί να συμπροσεύχεται με άλλον λαϊκό, που είναι αιρετικός, γιατί μ’ αυτόν τον τρόπο «κοινωνεί» μαζί του. Ακόμα ένας πιστός όταν εκκλησιάζεται σε ναό, που μνημονεύεται επίσκοπος, έστω και αν αυτός ο επίσκοπος είναι κατά πάντα Ορθόδοξος, αυτός όμως με τη σειρά του μνημονεύει την Ιερά Σύνοδό του, της οποίας ο Προκαθήμενος Αρχιεπίσκοπος μνημονεύει τον αιρετικό Πατριάρχη, κοινωνεί με τον Πατριάρχη αυτόν και μολύνεται, κατά τον άγιο Θεόδωρο Στουδίτη!
Οι Πατέρες κι’ οι Ιεροί Κανόνες επιτάσσουν αποτείχιση! Δηλαδή παύση της «εκκλησιαστικής κοινωνίας» με κάθε αιρετικό, όπως είναι ο Βαρθολομαίος.
Και όταν κάποιος τηρήσει την πιο πάνω υποχρέωσή του στο «μείζον», που είναι η «αποτείχιση», τότε μπορούμε να ζητήσουμε, όπως εσύ εν προκείμενου, τη συμμόρφωση στα «έλασσον», που είναι οι κοινωνικές επαφές με τους αιρετικούς! Από τη στιγμή, λοιπόν, που ο Ναυπάκτου έχει «κοινωνία»με τον Βαρθολομαίο, καλώς ή κακώς, έχει δευτερεύουσα σημασία το ότι τον προσκάλεσε να επισκεφθεί τη Ναύπακτο!
Ο Βαρθολομαίος πήγε πρόσφατα σ’ όλα τα μοναστήρια του αγίου Όρους, που όλοι οι Καθηγούμενοι, πλην της Εσφιγμένου, τον μνημονεύουν καθημερινά στις δεήσεις τους, και τον υποδέχθηκαν με λόγους εγκωμιαστικούς, χωρίς «να του τα ψάλλουν»!
Ακόμα και ο π. Γεώργιος Καψάνης, τον μνημονεύει και τον δέχθηκε με τιμές, παρότι πιστεύει ότι η Ένωση των Εκκλησιών «σχεδόν έχει γίνει»!!!
Θα ανέμενα, λοιπόν, να επισημάνεις στον εκλεκτό αυτόν Ιεράρχη την ανάγκη της αποτείχισής του. Και εδώ να εστίαζες την κριτική σου. Εγώ, νομίζω ότι η αγιωσύνη του γνωρίζει το τι πρέπει να πράξει και προπαντός πότε πρέπει να το πράξει. Ο ίδιος έχει την ευθύνη για μια τόσο σοβαρή ενέργεια, όπως είναι η αποτείχιση. Και ο ίδιος θα δώσει λόγο στο Θεό γι’ αυτό.

4. Αλλά, η ίδια ευθύνη που βαρύνει τον Μητροπολίτη Ναυπάκτου, βαρύνει και όλους τους άλλους επισκόπους, όλους τους άλλους κληρικούς, τους μοναχούς, τους θεολόγους, τους άλλους λαϊκούς, πολύ περισσότερο, την τιμιότητά σου, αγαπητέ φίλε Οδυσσέα, που έχεις το εκλεκτό blog, με την επωνυμία «αποτείχιση», χωρίς ο ίδιος να δίνεις πρώτος το καλό παράδειγμα της αποτείχισης!
Βλέπεις, φίλε μου, ότι «και οι κρίνοντες κρίνονται»!
Θα μου επιτρέψεις, ν’ αναφερθώ για λίγο στην περίπτωσή σου. Εσύ εκκλησιάζεσαι σε ναό, που ο ιερέας μνημονεύει τον επιχώριο επίσκοπό του, αυτός τον Αρχιεπίσκοπο και εκείνος τον Βαρθολομαίο! Πώς ανέχεσαι, φίλε μου, να «κοινωνείς» με τον αιρετικό Βαρθολομαίο και παρά ταύτα σκανδαλίζεσαι γιατί ο Ναυπάκτου δέχτηκε τον άνθρωπο αυτό στη Μητρόπολή του, με τον οποίο στο κάτω κάτω έχει κοινωνία»;
Είναι συνέπεια αυτό;

Γνωρίζω ακόμα, ότι εκτιμάς βαθύτατα, όπως κι’ εγώ άλλωστε, ωρισμένους επισκόπους, (όπως τον μακαριστό Λαρίσης Θεολόγο, τον μακαριστό Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιο, τον π. Αυγουστίνο κλπ.), ωρισμένους αρχιμανδρίτες (όπως τον μακαριστό π. Επιφάνιο κτλ), άλλους θεολόγους κλπ.
Μπορείς να μου αναφέρεις έστω και έναν από αυτούς που να αποτειχίστηκε πραγματικά, είτε από τον Βαρθολομαίο ή τους προκατόχους του;
Μερικοί από αυτούς δεν τους επεσκέφθησαν στο Φανάρι;

5. Και μια τελευταία επισήμανση. Ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου νομίζω ότι δεν ορέγεται άλλης Μητροπόλεως. Είχε αρκετές τέτοιες ευκαιρίες και όλες τις απέκρουσε. Πολλές φορές δήλωσε, ότι δεν θέλει να φύγει από την Ναύπακτο. Και πιστεύω ότι θα κλείσει τα μάτια του ως «Ναυπάκτου», μολονότι από άλλο πόστο θα μπορούσε ίσως να προσφέρει περισσότερα. Καλούς αγώνες και δίκαιους!

Φιλικώτατα
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΣΑΚΑΡΕΛΛΟΣ

21 σχόλια:

  1. Μπραβο κυριε Σακαρελο. Καλα του τα ψαλεις του κυριου Οδυσσεα. Γιατι κι αυτος μονο λόγια ειναι αλλα απο εργα μηδεν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η τοποθέτηση του κ. Σακαρέλου, είναι μιά εις βάθος ανάλυση, του προβλήματος που ενσκύπτει από την παραμονή ενός πιστού, είτε αρχιερέως,είτε απλού κληρικού, είτε λαϊκού, στις τάξεις μιας εκκλησίας, που έπεσε ή υφέρπει στην αίρεση του Οικουμενισμού.
    Πάντα μεστά ορθόδοξων νοημάτων τα γραπτά του, απαλύνουν με το φώς τους την αγνωσία και την ηθελημένη εμπλοκή στην σατανική παναίρεση της Πανθρησκείας.
    Να είστε καλά κ. Σακαρέλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΔΩΡΟ ΣΑΣ ΕΧΩ ΔΕΙΤΕ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ

    http://www.youtube.com/watch?v=fCeI5InAikw&feature=channel_page

    http://www.youtube.com/watch?v=Pl3GUxz2Emk&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=q9uVlg8BKZo&feature=related

    ΚΑΙ ΠΙΟ ΠΟΛΛΑ ΕΔΩ
    http://www.youtube.com/profile?user=agkaliapanagias&view=videos&start=460


    ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΑΙΣΧΟΣ ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ

    ΑΝΤΩΝΙΟΣ

    Η ΑΓΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ
    http://agiooros.freeforums.org/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ειναι η καταστασι οπως την περιγραφει ο κ. Σακαρελος, δυστυχως. Αλλα οχι ομως να κανει αυτο που εκανε αυτος, να ενταχθη στην συνοδο του Κιουση. Αποτειχισι ναι. Πουθενα ενταξη ομως. Οχι στα ξεφτια τα παλαιημερολογιτικα.
    Δεν διδασκουν παρα μονο το "μπαχαλικι" τους, οχι την ακραιφνη Ορθοδοξια. Ειναι Εκκλησια Χριστου αυτο το φαινομενο τους; Σας ρωτω και απαντηστε. Ειναι ενα αισχος και τιποτα περισσοτερο.
    Αποτειχισι, ναι, αλλα μονο αποτειχισι, οπως εκαμναν οι αγιοι Πατερες. Και ο Θεος θα μιληση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αποτειχισι, λετε. Και που να παμε; Που θα κοινωναμε; Και να πεθανουμε σαν σκυκια στ' αλωνια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ωραια η ιστοσελιδα σας.
    Επιτελους και καποιοι του νεου να ανησυχησουν.
    Ο Θεος να σας ευλογει.
    Προχωρατε, καπου σε καλο θα βγαλη η προσπαθεια σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλησπερα,συγχαρητηρια για την ιστοσελιδα.Σημερα την ανακαλυψα και ειναι παρα πολυ ενδιαφερουσα.

    Καλα τα λεει ο κος Σακαρελλος,σωστα τα λετε παιδια,ομως λυσεις δεν δινετε.

    Εμεις που ειμαστε στο Νεο Ημερ που στο καλο θα ξερουμε σε ποιον πνευματικο θα παμε?Με ολο αυτο το μπερδεμα που μνημονευουν τον Βαρθολομαιο?

    Στην Εκκλησια γνωριζουμε οτι αιωνες τωρα υπηρχαν και καποιοι αρχιερεις κτλ που πεσαν σε αιρεση.Και η Εκκλησια καποιους απο αυτους ανα τους αιωνες τους ανεχοταν μεχρι να φυγουν για να μην υπαρξει κινδυνος να γινει σχισμα και διαιρεση.

    Δυστηχως εγινε οτι εγινε με το ημερολογιο.

    Εχει δικιο ο κος Σακαρελλος που μιλα για αποτειχηση διοτι αυτο διδασκουν οι πατερες,ομως σχετικα με τον βαρθολομαιο μηπως απο πλευρα της Εκκλησιας υπαρχει καποια ανοχη μεχρι να φυγει?

    Γινόμαστε κι εμείς "δοχεία αιρέσεως" που ειμαστε στο Ν Ημερολογιο? Αν ίσχυε κάτι τέτοιο, η Εκκλησία πολλές φορές θα γινόταν αιρετική (πράγμα άτοπο), γιατί πολλές φορές (και για πολλές δεκαετίες) στην ιστορία επικράτησαν αιρετικοί πατριάρχες, τους οποίους οι σωστοί επίσκοποι δεν ήταν εφικτό να καθαιρέσουν και τους "ανέχονταν έως καιρού" όχι γιατί τους χαρίζονταν, αλλά χάριν της ενότητας της Εκκλησίας (κίνδυνος σχίσματος).

    Αν γινομαστε,τοτε που θα παμε,στο Παλαιο Ημερολογιο?Που σημερα εχει χωρισθει σε ενα σωρο παραταξεις?

    Αν το παλαιο ημερολογιο ηταν του Θεου,δεν θα ηταν ολοι ενωμενοι σε μια Εκκλησια?

    Διοτι σε αυτα τα αδερφια μας συνεβει οτι συνεβει και με τις αιρεσεις που αποκοπηκαν,προς θεου δεν τους λεω αιρεση,αλλα διαιρεθηκανε οπως και οι αιρεσεις αφου αποκοπηκαν απο την Εκκλησια.

    Δεν θα ηταν ποιο σωστο να μεναν μεσα στην Εκκλησια και να ειχανε αποτειχηση?

    Ετσι που παμε σημερα?

    Στο Νεο ο αρχιεπισκοπος μνημονευει τον Βαρθολομαιο,αρα ολοι ειμαστε δοχεια αιρεσεως.

    Στο παλιο εχουν χωρισθει σε ενα σωρο παραταξεις,υπαρχει διχονεια,σε καποιους ακροτητες κτλ

    Τι κανουμε λοιπον εμεις οι Χριστιανοι?Με ποιο μερος παμε?

    Αν μπορει να μας απαντησει ο κος Σακαρελλος.

    Ευχαριστω πολυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ωραία είναι όλα αυτά. Αλλά που να εκκλησιαστούμε; Στο Βαρθολομιό ή στην Εσφιγμένου που μνημονεύουν τον Κιούση;
    Αν λοιπόν ο Βαρθολομαίος είναι αιρετικός (άνευ συνοδικής διαγνώμης), τότε και οι 13 Προκαθήμενοι των υπόλοιπων Ορθοδόξων δικαιοδοσιών, που τον μνημονεύουν (όπως ο Σερβίας Παύλος, ο Μόσχας Κύριλλος, ο Ιεροσολύμων Θεόφιλος, κλπ) είναι όλοι αιρετικοί, όπως και αι υπ' αυτούς Σύνοδοι, καθώς και όλοι οι Επίσκοποι και ιερείς αυτών, οι μοναχοί και ο λαός!
    Άραγε είναι η μοναδική περίπτωση Πατριάρχη παπόφιλου, παπόδουλου, αιρετικού στο θρόνο της Κων/πολης; Δυο μόνο παραδείγματα από τα πάμπολλα:
    Ο Θεοφύλακτος έγινε Πατριάρχης σε ηλικία 16 ετών το 933, είχε δε προστάτη του τον έκφυλο Πάπα Ρώμης Ιωάννη ΙΑ΄, του οποίου ακολούθησε το παράδειγμα και μετέτρεψε το χώρο εντός της Αγίας Σοφίας σε πορνείο.
    Ο Γρηγόριος Γ΄ο Μάμμας, ίσως είναι η μοναδική περίπτωση Πατριάρχη Κων/πόλεως (1446), ο οποίος διορίσθηκε από τον Πάπα Ευγένιο Δ΄ και ως Λατίνος Πατριάρχης! Η αίρεση στο έπακρον;
    Είναι λοιπόν καλό, πριν να προβούμε σε αφορισμούς, να ρίξουμε μια ματιά πίσω στην εκκλησιαστική μας ιστορία. Εκεί θα δούμε σημεία και τέρατα, Οικουμενικές Συνόδους και αγίους μας να λιβανίζουν τον Πάπα, το πρωτείο, το αλάθητο, το παπικό κράτος και άλλα ωραία (όρα: αγίου Νεκταρίου, Τα αίτια του Σχίσματος).
    Αυτοσυγκράτηση λοιπόν και αυτοκριτική δεν βλάπτει.
    Αιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Νομίζω ότι πολύ καλά τα λέει ο κ. Σακαρέλλος.
    Η αποτείχιση θέλει και κότσια , δεν αρκούν μόνο λόγια.
    Όσο για τους προβληματισμούς μερικών (όπως του τελευταίου) καλό θα ήταν να βάζανε την άποψή τους επώνυμα , ή έστω και με ψευδώνυμο , ώστε να διευκολυνθεί ο διάλογος.

    Γιάννης Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΣΑΚΑΡΕΛΛΟΣ11 Φεβρουαρίου 2009 - 9:23 π.μ.

    Ευχαριστώ τους ανώνυμους σχολιαστές της επιστολής μου προς τον
    κ. Οδυσσέα Τσολογιάννη, που ο ίδιος δημοσίευσε πιο πάνω στο blog του.
    Το «ανώνυμο» που υπάρχει στα παραπάνω σχόλια, δεν αφήνει σε μένα κανένα περιθώριο για διάλογο για θέματα όντως πολύ ενδιαφέροντα. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να γίνει άνετα, αν υπήρχαν οι αναρτήσεις αυτές γίνονταν σε forum.
    Διάλογο, για θέματα πίστεως, τουλάχιστο όσο εξαρτάται από μένα, δεν μπορώ να κάνω. Δεν μπορώ να συζητώ με άγνωστα άτομα, τα οποία μπορεί να είναι κάθε θρησκευτικής απόχρωσης και να παριστάνουν ενδεχομένως τον
    πιστό Ορθόδοξο Χριστιανό, που δήθεν εκπροσωπεί την Εκκλησία του Χριστού.
    Όποιος θέλει διάλογο σε θέματα πίστεως, π.χ. ποια Εκκλησία, του Νέου ή του Παλαιού, είναι η πραγματική Εκκλησία, κτλ. ας καταφύγει σε κάποιο forum, το οποίο να εξασφαλίζει τον επί ίσοις όροις και πλήρη ελευθερία διεξαγωγή του, οπότε θα ανταποκριθούμε θετικά.
    ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΣΑΚΑΡΕΛΛΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Παιδια προτείνεται καποιο φορουμ για να συζητησουμε με τον κο Σακαρελλο,εγω δεν ειμαι γραμμένος σε καποιο.


    Ειμαι ο αποστολεας που εστειλε το μυνημα στις
    [4 Φεβρουάριος 2009 9:18 μμ]
    απο βιασυνη δεν εγραψα ονομα.

    Αν μπορειται κ Σακαρελλο απαντηστε μου στο μυνημα μου γιατι με απασχολει σοβαρα.
    Το ξανααντιγραφω:Σας ευχαριστω πολυ.

    Καλησπερα,συγχαρητηρια για την ιστοσελιδα.Σημερα την ανακαλυψα και ειναι παρα πολυ ενδιαφερουσα.

    Καλα τα λεει ο κος Σακαρελλος,σωστα τα λετε παιδια,ομως λυσεις δεν δινετε.

    Εμεις που ειμαστε στο Νεο Ημερ που στο καλο θα ξερουμε σε ποιον πνευματικο θα παμε?Με ολο αυτο το μπερδεμα που μνημονευουν τον Βαρθολομαιο?

    Στην Εκκλησια γνωριζουμε οτι αιωνες τωρα υπηρχαν και καποιοι αρχιερεις κτλ που πεσαν σε αιρεση.Και η Εκκλησια καποιους απο αυτους ανα τους αιωνες τους ανεχοταν μεχρι να φυγουν για να μην υπαρξει κινδυνος να γινει σχισμα και διαιρεση.

    Δυστηχως εγινε οτι εγινε με το ημερολογιο.

    Εχει δικιο ο κος Σακαρελλος που μιλα για αποτειχηση διοτι αυτο διδασκουν οι πατερες,ομως σχετικα με τον βαρθολομαιο μηπως απο πλευρα της Εκκλησιας υπαρχει καποια ανοχη μεχρι να φυγει?

    Γινόμαστε κι εμείς "δοχεία αιρέσεως" που ειμαστε στο Ν Ημερολογιο? Αν ίσχυε κάτι τέτοιο, η Εκκλησία πολλές φορές θα γινόταν αιρετική (πράγμα άτοπο), γιατί πολλές φορές (και για πολλές δεκαετίες) στην ιστορία επικράτησαν αιρετικοί πατριάρχες, τους οποίους οι σωστοί επίσκοποι δεν ήταν εφικτό να καθαιρέσουν και τους "ανέχονταν έως καιρού" όχι γιατί τους χαρίζονταν, αλλά χάριν της ενότητας της Εκκλησίας (κίνδυνος σχίσματος).

    Αν γινομαστε,τοτε που θα παμε,στο Παλαιο Ημερολογιο?Που σημερα εχει χωρισθει σε ενα σωρο παραταξεις?

    Αν το παλαιο ημερολογιο ηταν του Θεου,δεν θα ηταν ολοι ενωμενοι σε μια Εκκλησια?

    Διοτι σε αυτα τα αδερφια μας συνεβει οτι συνεβει και με τις αιρεσεις που αποκοπηκαν,προς θεου δεν τους λεω αιρεση,αλλα διαιρεθηκανε οπως και οι αιρεσεις αφου αποκοπηκαν απο την Εκκλησια.

    Δεν θα ηταν ποιο σωστο να μεναν μεσα στην Εκκλησια και να ειχανε αποτειχηση?

    Ετσι που παμε σημερα?

    Στο Νεο ο αρχιεπισκοπος μνημονευει τον Βαρθολομαιο,αρα ολοι ειμαστε δοχεια αιρεσεως.

    Στο παλιο εχουν χωρισθει σε ενα σωρο παραταξεις,υπαρχει διχονεια,σε καποιους ακροτητες κτλ

    Τι κανουμε λοιπον εμεις οι Χριστιανοι?Με ποιο μερος παμε?

    Αν μπορει να μας απαντησει ο κος Σακαρελλος.

    Ευχαριστω πολυ

    Ακης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Α. ΣΑΚΑΡΕΛΛΟΣ, θεολόγος E-mail: asakar @ Otenet. gr16 Φεβρουαρίου 2009 - 5:54 μ.μ.

    Μιά απάντηση στον ΄Ακη:
    Σήμερα, Αγαπητέ ΄Ακη, 16.2. 2009 είδα την ανάρτησή σου. Είδα, ότι ζητάς να σου απαντήσω στα ερωτήματά σου. Σου λέγω, με κάθε συντομία τα εξής:
    1. Θα ήταν ευχής έργον να βρίσκονταν ένα Φόρουμ να φιλοξενήσειελεύθερα ένα τέτοιο διάλογο.
    2. ΄Εχεις δίκηο για τους πνευματικούς. Είναι δυσεύρετοι αυτοίοιπνευματικοί, που ξέρουν να θεραπεύουν τον άνθρωπο. Δεν μπορώ να δώσω σ' αυτό το ζήτημα καμιά συμβουλή.'Αλλοίμονο στους σημερινούς πνευματικούς, όυ δεν μπορούν να θεραπεύουν!
    3. Είναι λάθος, ότι η Εκκλησία ανέχονταν αιρετικούς επισκόπους.Η Εκκλησία έκανε ό,τι μπορούσε να τους διώξει απότο σώμα της.Και δεν ήταν πάντα εύκολο αυτό.
    4. Οι Πατέρες δεν επιτρέπουν περθώρια ανοχής στον οιοδήποτε αιρετικό, ή τους κοινωνούντας με αυτό. Επιτάσσουν πάραυτα αποτείχιση.
    5. Βεβαίως,όσοι ακολουθούν το Νέο Ημερολόγιο καικ κοινωνύν με τον Βαρθολομαίο γίνονται, όως λές, "δοχεία αιρέσεως"! Μιά λύση υπάρχει, η αποτείχιση!
    6. Η Εκκλησία, ποτέ δεν χαρίστηκε στους αιρετικούς Πατριάρχες κλπ. για να μη γίνει σχίσμα.(΄Ισως να υπήρξε κάποτε κάποια ανοχή της για λόγους ανωτέρας βίας, αλλ'αυτό είναι άλλο ζήτημα.
    7. Οι Πατέρες δεν μιλάνε, να γίνη κάποιος Παλαιοημερολογίτης. Αυτό που λένε είναι να αποτειχισθή κάθε πιστός από τους αιρετικο΄θυς ποιμένες του, που δεν είναι Εκκλησία.
    8. Η Εκκλησία του Χριστού είναι Μία και ακολουθεί το Παλαιό, όπως το ακολουθθούσε πάντα. Το ότι μερικοίαποσχίστηκαν από αυτή και σχημάτισαν τις κατάκριτες παρατάξεις τους, δεν φαινόμενο τωρινό. Πάντα υπήρχαν σχισματικοί στην Εκκλησία. Εξάλλου τα σχίσματα στο Παλαιό, τα προκάλεσαν οι Νεοημερολογίτες!
    9. Οιπραγματικοί Παλαιοημερολογίτες είναι ενωμένοι σε μια Εκκλησία. Αν ψάξεικανένας θα την βρεί. Δεν είναι έργο δικό μου να την δείξω.
    10. Σε καμιά περίπτωση, δεν θα ήταν ποτέ καλύτερο να έμεναν στην αιρετική Εκκλησία του Νέου, γιά να την επαναφέρουν στον σωστό δρόμο.Μά τέτοια λύση θα την χαίρονταν ο διάβολος και οι αιρετικοί. Οι Πατέρες παραγγέλλουν να φαεύγουμε αμέσως την αίρεση και τους αιρετικούς ποιμένες.
    11. Ρωτ΄λας που πάμε σήμερα:Η απάντηση είναι απλή. Οι αιρετικοί πορεύονται στην απώλεια της ψυχής τους, λόγω της κακοδοξίας τους, οι δε Ορθόδοξοι, οι οποίοι υποτίθεται εχουν την ορθή πίστη,θα κινδυνεύσουν τη σωτηρία τους μόνο αν τα έργα τους δεν είναι όπως θέλει ο Θεός.
    12. Ρωτάς τι θα κάνουμε εμείς οι Χρστιανοί, με ποιό μέροςθα πάμε"; Θα πάμε με το μέρος του Χεριστού, που απαιτεί Ορθή Πίστη και Ορθά έργα. Θα ακούσουμε τους Πατέρες, που είναι το στόμα των Πατέρων!
    Αυτά επί του παρόντος. Και έχει ο Θεός!
    ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΣΑΚΑΡΕΛΛΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλησπερα σας κε Σακαρέλλο,σας ευχαριστώ πολύ για την άμεση απαντησή σας.

    Συμφωνώ μαζί σας σχεδόν σε όλα,όμως λένε στο Νέο Ημερ οτι αυτό που έγινε με το ημερολόγιο ηταν μη δογματικό θέμα.

    Απ την άλλη βλέπω και τι είπε ο Γέροντας Παίσιος
    σχετικά με τα ημερολόγια,βρήκα κάποια κείμενα στο διαδύκτιο,δεν ξέρω αν τα έχετε διαβάσει,λογικά θα τα έχετε διαβάσει
    σας παραθέτω τις διευθήνσεις που βρήκα τα κείμενα στο διαδύκτιο:

    http://www.oodegr.com/oode/orthod/paleoimerologites/paisios1.htm

    Και βλέπω και την στάση κάποιων αδερφών απο το παλαιό ημερολόγιο προς τον γέροντα παίσιο

    http://egolpio.wordpress.com/2009/01/15/zilotes_paisios/

    Βεβαια η στάση αυτη δεν ξέρω αν ηταν απο όλους οσους ακολουθήσαν το παλαιο,πιθανως ηταν απο μια μεριδα του παλαιου.Ολοι ανθρώποι είναι εξάλου και κάνουν λάθη.Υπήρξαν εξάλου και μια μερίδα απο το Νέο Ημερ που διώκαν του παλαιού.


    Διάβασα πρόσφατα το βιβλιο του κου Αλέξανρου Καλόμοιρου (Κατά Ενωτικών),και μπορω να πω οτι συμφωνώ επ ακριβώς σε όλα οσα λέει στο βιβλίο,κάπου λέει ο συγγραφέας:

    Κάποτε, αργά ή γρήγορα, κανείς δεν ξέρει πότε ακριβώς, οι "Εκκλησίες" και οι θρησκείες θα ενωθούν. Μέσα σ’ αυτό το χάος της ψευτιάς θα κινδυνεύσουν να χάσουν τον δρόμο τους ακόμη και οι εκλεκτοί.Θα είναι η εποχή του Αντιχρίστου.

    και ποιο κάτω λέει:

    Ποιος όμως θα μπορέση να αναγνωρίση σ’ αυτές τις μικρές, τις περιφρονημένες και χωρίς καμμία κοσμική αίγλη ομάδες των πιστών,την Εκκλησία του Χριστού;Και όμως, στό τέλος των καιρών,η Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία θα είναι ακριβώς αυτές οι ξεχασμένες και ασύνδετες μικροενορίες, που μπορεί ακόμη και να αγνοούν η μία την ύπαρξι της άλλης,όμως θα συνδέωνται μεταξύ τους με τον μυστικό δεσμό του Σώματος και του Αίματος του Κυρίου εν Αγίω Πνεύματι, με την κοινή Πίστι και Παράδοσι,που θα διατηρούν ανόθευτη.

    Σε αυτό εχω καταλήξει και εγώ,και σκέφτομαι οτι στις Εκκλησίες και των 2 ημερολογίων υπάρχουν αληθινοί χριστιανοί.Και οτι θα σωθούν και απο τις 2.Που στην ουσία όλοι οσοι εχουν αποτειχιστή και δεν μνημονέυουν τον Βαρθολομαίο,είναι η μία η αιώνια Εκκλησία,απλά αλλοι ακολουθούν το Νεο και αλλοι το Παλιο ημερ.

    Ηθελα να σας ρωτήσω στο Νέο ημερ υπάρχουν κάποιοι που δεν μνημονέυουν τον Βαρθολομαίο?

    Βλέπω οτι απο το Νεο καποιοι κληρικοί και μητροπολίτες οπως ο Πειραιώς,ο γλυφάδας,ο φλωρίνης,ο αρχιμ Γερβ ραπτοπουλος και άλλοι πολλοί,είχα διαβάσει και κάποια μυνήματα στην εφημερίδα Ορθόδοξος Τυπος της ενωσεως Κοσμάς Φλαμιάτος,γενικά βλέπω απο το Νεο ημερ έχει αρχίσει μια μεγάλη αντίδραση σχετικά με τον Βαρθολομαίο και τον οικουμενισμό,και σκεφτομαι οτι αφου ειναι εναντια στον Βαρθολομαιο και στον Παπα,έτσι είναι σωστοι.Βαδιζουν σωστα.

    Ομως δεν ξέρω τι γίνεται με την αποτειχιση,μήπως εδω καπου κάνουν λιγο υπομονη και ολοι εκεινοι που αντιδρουν στον Παπα και τον Βαρθολομαιο,και ανέχονται καποιες καταστάσεις?Φωνάζουν ομως,αλλα ποιος τους ακούει.Βέβαια η υπομονη αυτη για το καλο της ενοτητος της Εκκλησίας για να μην συμβεί και άλλο σχισμα.

    Ομως οπως βλέπω τα πράγματα η αποτείχιση θα συμβει και στο Νεο αργα η γρηγορα.

    Πιστέυω οπως βλέπω τα πράγματα οτι θα υπάρξει αποτειχιση πολλών απο το Νεο Ημερ.

    Πλέον οπως είχε πει αν δεν κάνω λάθος ο πατέρας Μεταλληνός (Του Νεου Ημερ) θα χωριστεί η Εκκλησία σε οικουμενιστές και αντιοικουμενιστές δηλαδη η Μια Αγία και αποστολική Εκκλησία.

    Και η αποτειχιση θαναι πλέον μονόδρομος.

    Και καταλήγω σε αυτό που είπε ο κος Καλομοιρος στο βιβλίο του.Που εγραψα πιο πανω.

    Πιστέυω το εξής οσο αφορά το Νεο ημερ που ανήκω,οτι πρέπει το γρηγορότερο δυνατόν να ενωθούν ολοι οσοι είναι ενάντια στον οικουμενισμό και βάση των αντιαιρετικών αποδείξεων και των εντολών των Αγίων πατέρων,με τα αντιαιρετικά ντοκουμένα για τον Παπισμό και όλα τα υπόλοιπα,να γίνει πρότασις ωστε να παρθούν αποφάσεις απο την Ιερά σύνοδο της Εκκλησίας.Ξεκάθαρες αποφάσεις,η ιδια η ιερά σύνοδος της εκκλησίας ανα καιρούς πέρνει αποφάσεις και βγάζει εγκυκλίους για τις διάφορες αιρέσεις,έτσι να γίνει και για τον οικουμενισμό.

    Ολα ομως πρέπει να γίνουν με αγάπη Χριστού.

    Σας ευχαριστω πολυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Συμφωνώ μαζί σας σχεδόν σε όλα,εννοώ οτι δεν πιστέυω οτι η Εκκλησία του Νέου Ημερολογίου έχει αποστατήσει,διοτι η Εκκλησία δεν μπορεί να αποστατήσει «πύλαι άδου δεν θέλουσιν ισχύσει κατ' αυτής»(Ματθ. 16:18)Εχουν αποστατήσει ανθρώποι εντός αυτής,όπως συνέβενε είδη απο την εποχή των αποστόλων:

    Η αλήθεια παραμενει παντοτινά στην Εκκλησία: «διά την αλήθειαν,ήτις μένει εν ημίν και θέλει είσθαι μεθ' ημών εις τον αιώνα»(Β΄ Ιωάννου 2)
    Η εκκλησία θα υπάρχει αιωνίως.

    μέσα στην Εκκλησία θα υπάρχουν ζιζάνια μέχρι την συντέλεια του αιώνων,όπως είπε ο Κύριος(Ματθαίος 13 ιγ' 24-28 και 36-43 και Ματθαίος 13/ιγ΄ 48) τα οποία θα έπρεπε να συναυξάνουν ως τον καιρό τής συντελείας τού αιώνος μαζί με το σίτο.

    Οταν οι δούλοι τού Κυρίου,τού ζητήσαν την άδεια να ξεριζώσουν τα ζιζάνια από την Εκκλησία,για να μείνει μόνο καθαρός σίτος.Ο Κύριος είπε:Οχι, μήπως μαζεύοντας τα ζιζάνια,ξεριζώσετε μαζί τους και το σιτάρι.Αφήστε τα να συναυξάνουν μέχρι το θερισμό.Και τότε στο θερισμό,στη συντέλεια τού αιώνος,θα τα ξεχωρήσουν οι άγγελοι.Αυτοί,θα μαζέψουν από τη Βασιλεία τού Θεού όλα τα σκάνδαλα,και θα τα κάψουν στη φωτιά.

    Ο Κύριος Ιησούς Χριστός, για να αποκλείσει κάθε περίπτωση παρανόησης, επανέλαβε τα ίδια, με άλλη παραβολή, στο Ματθαίος 13/ιγ΄ 48:Πάλι,όμοια είναι η βασιλεία τών ουρανών με δίχτυ,το οποίο ρίχτηκε στη θάλασσα,και μάζεψε απο κάθε είδος.Το οποίο αφού γέμισε,το ανέβασαν, και διάλεξαν τα καλά ψάρια και τα έριξαν σε αγγεία,τα άχρεια τα έριξαν έξω.Έτσι θα είναι στη συντέλεια του αιώνος.Θα εξέλθουν οι αγγέλοι,και θα αποχωρήσουν τους πονηρούς εκ μέσου τών δικαίων.

    Εχω βρεί τις παρακάτω συνδέσεις μπορείτε να ρίξετε μια ματιά.

    http://www.oodegr.com/oode/orthod/ekkl2.htm

    http://www.oodegr.com/oode/biblia/efsev1/kef3.htm

    http://www.oodegr.com/oode/orthod/apostasia1.htm

    http://www.oodegr.com/oode/biblia/efsev1/perieh.htm

    Απο τα παραπάνω που είπε ο Κύριος καταλαβένουμε οτι ποτέ δεν πρόκειται να υπάρξει Εκκλησία των καθαρών,θα υπάρχουν ζιζάνια μέχρι την συντέλεια των αιώνων,μέσα στην εκκλησία,οπως υπήρχαν ανέκαθεν απο το ξεκινημά της,μέχρι να στήλει τοτε ο Κύριος αγγέλους,και οχι ανθρώπους οπως ισχυρίζονται και οι διάφορες αιρετικές ομάδες στον προτεσταντισμό η ακομα και στο παλαιό ημερ (με κάθε αγάπη το γράφω αυτο)Εδω μιλάω για τον άκρατο φανατισμό που διέπει κάποιους οχι ολους ενοειται στο παλιο ημερ οπου μιλουν για αποτείχιση στα αδερφια τους στο νεο,χωρις να το κάνουν με αγάπη,με αποτέλεσμα άλλους να τους μπερδέυουν και να απογοητέυονται γενικά με την Εκκλησια γιατι δεν είναι δυνατοι στην πιστη,και να παρατάν τον αγώνα.

    Εκκλησια που να αποτελειται ΜΟΝΟ απο καθαρους δεν προκειται ποτε να υπαρξει οπως μας ειπε ο Κυριος για την επι της γης Εκκλησια.

    φανατικοι υπαρχουν και στο Νεο ημερ,οπου και εκείνοι πολλές φορες οπως και του παλαιου γινονται αιτία για να χαθούν ψυχες.Θελει πιστευω μεγαλη προσοχη το θεμα αυτο και κυρίως αγάπη.Τετοια αγάπη οπου είχαν και οι Θεοφόροι πατέρες μας για να δώσουμε στον άλλο να καταλάβει τι συμένει η αποτείχιση.

    Και αγάπη δεν ενοω χάιδεμα,αλλά δυνατό λόγο χωρίς να πεφτουμε στο αμάρτημα να κρίνουμε.Και σκανδαλίζουμε.

    Προς Θεου,δεν το λεω για εσας,κε Σακαρέλλο αυτό,για να μην παρεξηγηθώ,το λέω γενικά για ολους οσους βλεπουν αφ υψηλου τους άλλους.Για οσους με φανατισμο μιλανε,ξεχνωντας ομως την αγαπη.Και δεν καταλαβένουν οτι ο άλλος θέλει χρονο και μελετη των πατερων για να καταλαβει τι ειναι η αποτειχιση.

    Αν μπορειται διαβάστε τα κείμενα αυτά που βρήκα στο διαδύκτιο.

    Σας ευχαριστω πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί,
    Σχετικά με το μεγάλο ζήτημα του ημερολογίου θα ήθελα να προσθέσω το πιο κάτω σχόλιο.
    Ποιοί από εμάς είμαστε σε θέση να κρίνουμε τι είναι το σωστό. Βρισκόμαστε στο στάδιο της καθάρσεως, του φωτισμού ή της θεωρίας (κατά χάρη θεώσεως); Αυτό είναι το κριτήριο της ορθής θέσης.
    Θα περιμέναμε και περιμένουμε λοιπόν από τους εκλεκτούς φίλους του Θεού την απάντηση.
    Αναζητήστε λοιπόν τι λένε ο Άγιος Νικόλαος ο Πλανάς, ο Γέροντας Ιωσήφ ο Ησυχαστής (του οποίου η κάρα και τα λείψανα από προσωπική εμπειρία, ευωδιάζουν), ο Γέροντας Εφραίμ ο Κατουνακιώτης, ο Γέροντας Φιλόθεος Ζερβάκος, ο Γέροντας Πορφύριος, ο Γέροντας Παϊσιος και τόσοι άλλοι περί του θέματος αυτού.
    Εάν το διορθωμένο ιουλιανό είχε θέμα Χάριτος θα είχαμε Αγιούς όπως τον Άγιο Σιλουανό τον Αθωνίτη, τον Άγιο Νικόλαο Πλανά, τον Άγιο Λουκά τον ιατρό και τόσους άλλους γνωστούς ή άγνωστους οι οποίοι κατ οικονομία έστω δέχθηκαν την αλλαγή του 1924. Μακάρι και το παλαιό (ΓΟΧ) να έχει να δείξει τέτοιες μορφές για να υποστηρίξει την παράλληλη ορθή πορεία του.

    Ο λογισμός μου λέει πως όλοι εμείς που ποθούμε την επιστροφή μας στο πάτριο εορτολόγιο αλλά δεν μπορούμε λόγω της Υπακοής μας στην επίσημη Εκκλησία της Ελλάδος έχουμε "διπλή" τη Χάρη.

    Μακάρι η αγάπη και το έλεος του Θεού να μας σώσει όλους.

    Μάνος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Διάβασα " Όποιος θέλει διάλογο σε θέματα πίστεως, .... ας καταφύγει σε κάποιο forum, το οποίο να εξασφαλίζει τον επί ίσοις όροις και πλήρη ελευθερία διεξαγωγή του, οπότε θα ανταποκριθούμε θετικά. ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΣΑΚΑΡΕΛΛΟΣ
    "

    Στο http://athos.forumup.gr γραφω ως sotirio
    Το forum εχει το εχει ο misha και μεχρι τώρα εξασφαλίζει τον επί ίσοις όροις και πλήρη ελευθερία διεξαγωγή διαλόγου

    Εσεις λέτε
    " Η αποτείχιση των πιστών από τους αιρετικούς επισκόπους ....
    1) Η έννοια της «αποτείχισης»

    Η λέξη «αποτείχιση» έχει εκκλησιαστική σημασία. Σημαίνει την έξοδο, ή βγάλσιμο κάποιου από ένα «χώρο», που είναι περιχαρακωμένος κατά κάποιο τρόπο με «τείχη».

    1. Το νόημα της λέξης «αποτείχιση» προέρχεται από τις οχυρωμένες με τείχη πόλεις της αρχαιότητας, αλλά και μεταγενέστερων εποχών, για να είναι προφυλαγμένες από τους επιδρομείς τους. Τα τείχη θα είχαν προφυλάξει την Κωνσταντινούπολη το 1453, αν δεν άνοιγε κάποιος την κερκόπορτα!
    Στην ελληνική επανάσταση οι πολιορκημένοι από τους Τουρκοαιγύπτιους κάτοικοι του Μεσολογγίου, που ήταν οχυρωμένο με τείχη και τάφρους, θα άντεχαν, αν υπήρχε η αναγκαία τροφοδοσία τους. Η έλλειψή της ανάγκασε τους τρεις χιλιάδες πολεμιστές του να επιχειρήσουν στις 10 Απριλίου 1826 τη γνωστή έξοδο, από την οποία σώθηκαν μόνο χίλια τριακόσια άτομα. Η έξοδος αυτή απηχεί την έννοια της λέξης «αποτείχιση».."
    -------------------------------------------------
    Κατα την άποψη μου Αποτειχιζω σημαίνει οχυρώνω και αποτειχίζομαι οχυρώνομαι Σε καμία περίπτωση δεν συμαινει έξοδο κάποιου από τον περιχαρακωμένο χώρο και μαλιστα εξοδο από την εκκλησία !.

    Για την αποφυγή το λοιπόν παρεξηγήσεως , θα ήθελα να σας ρωτήσω ευθέως
    Για σας αποτείχηση είναι η έξοδο κάποιου από τον περιχαρακωμένο χώρο της εκκλησίας …ΝΑΙ ή ΟΧΙ ?

    Σωτήριος Ν Ζουρίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. [quote="ο κ . ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΣΑΚΑΡΕΛΛΟΣ "]" Η αποτείχιση των πιστών από τους αιρετικούς επισκόπους ....
    1) Η έννοια της «αποτείχισης»

    Η λέξη «αποτείχιση» έχει εκκλησιαστική σημασία. Σημαίνει την έξοδο, ή βγάλσιμο κάποιου από ένα «χώρο», που είναι περιχαρακωμένος κατά κάποιο τρόπο με «τείχη».

    1. Το νόημα της λέξης «αποτείχιση» προέρχεται από τις οχυρωμένες με τείχη πόλεις της αρχαιότητας, αλλά και μεταγενέστερων εποχών, για να είναι προφυλαγμένες από τους επιδρομείς τους. Τα τείχη θα είχαν προφυλάξει την Κωνσταντινούπολη το 1453, αν δεν άνοιγε κάποιος την κερκόπορτα!
    Στην ελληνική επανάσταση οι πολιορκημένοι από τους Τουρκοαιγύπτιους κάτοικοι του Μεσολογγίου, που ήταν οχυρωμένο με τείχη και τάφρους, θα άντεχαν, αν υπήρχε η αναγκαία τροφοδοσία τους. Η έλλειψή της ανάγκασε τους τρεις χιλιάδες πολεμιστές του να επιχειρήσουν στις 10 Απριλίου 1826 τη γνωστή έξοδο, από την οποία σώθηκαν μόνο χίλια τριακόσια άτομα. Η έξοδος αυτή απηχεί την έννοια της λέξης «αποτείχιση».." [/quote]
    -------------------------------------------------
    Κατα την άποψη μου Αποτειχιζω σημαίνει οχυρώνω και αποτειχίζομαι οχυρώνομαι Σε καμία περίπτωση δεν συμαινει έξοδο κάποιου από τον περιχαρακωμένο χώρο και μαλιστα εξοδο από την εκκλησία !.

    Κατά τό εγκυρον λεξικόν των Liddell-Scott Άποτειχίζω: κλείω η χωρίζω διά τείχους, α) πρός οχύρωσιν, β) πρός αποκλεισμόν, γ) ανεγείρω μεσότειχον, τοίχον πρός διαχωρισμόν, δ)εγείρω οχυρώματα.

    Στο http://www.orthodoxienstasi.com/PDF/books/i%20apotichisis%20mou.pdf

    [URL=http://img704.imageshack.us/i/96351692.png/][IMG]http://img704.imageshack.us/img704/3108/96351692.png[/IMG][/URL]

    Ο καθένας μπορεί να συνκρίνει το κείμενο αυτό με τον ορισμο που δινει ο κ . ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΣΑΚΑΡΕΛΛΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Κάτι μου λέει κύριε ΑΘΑΝΑΣΙΕ ΣΑΚΑΡΕΛΛΟ
    ότι το Βάπτισμα σου δεν είναι από το παλιό
    αλλά από την Εκκλησία .
    Από την ΜΙΑ Εκκλησία του Ιησού στην οποία μένω οχυρωμένος στην Ορθοδοξία ,
    στην οποία μένω αποτειχισμένος ων,
    και από την οποία εκκλησία ο Βαρθολομαίος παπικός ων αποστατήσας έφυγε .

    Για πες μας ποιος Χριστός είναι στην Καρδιά σου ?
    Αυτός που ντυθήκαμε στο βάπτισμα αυτό ?

    Η πρέπει να τον διώξουμε για να βάλουμε έναν "άλλο" ?

    Όταν βαπτιστήκαμε φτύσαμε τον σατανά και όλη την συνοδεία του , κάθε αίρεση και σχίσμα .
    Τώρα λες εκεί που φτύσαμε να πάμε να διαλέξουμε μια παλαιοημερολογίτικη παράταξη ?
    "Οποία παράταξη " μας φανεί καλή ?

    ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ ΚΥΡΙΕ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ. ΝΑ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΗΝ ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ

    Όμως ΧΡΕΟΣ του κάθε χριστιανου ,και όχι μονο του θεολογου ΕΙΝΑΙ να είναι ΠΑΝΤΑ ΕΤΟΙΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΗ ΟΜΟΛΟΓΪΑ ΣΕ ΚΑΘΕΝΑ ΠΟΥ ΤΟ ΖΗΤΑ

    Ο Χώρος κύριε του παλαιοημερολογιτισμού είναι ΣΧΙΣΜΑ .
    Αν νομίζεις ότι από αυτούς τους παλαιοημερολογίτες επισκόπους κάποιος δεν είναι του Σατανά και της απώλειας αλλά του Ιησού (και άρα και της σωτηρίας)...
    Αν νομίζεις ότι δεν είναι σχισματικός αλλά ότι είναι Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ τι το έχεις κρυφό καμάρι ?

    Αν ο δικός σου Ιησους ειναι ο αληθινός και μένα οχι ...
    Λέω αν
    Τότε δεν φοβάσαι οτι στην κριση θα σταθώ απέναντι σου και θα πώ "Αυτός ο Σακαρρέλος δεν μου έδωσε το Φως αν και το ζήτησα , αυτός με εμπόδισε αντί να με βοηθήσει ?"

    Γιατί το κρατάς κ ΑΘΑΝΑΣΙΕ στο ΣΚΟΤΟΣ και αρνείσαι την ΚΑΛΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΣΟΥ ?
    Τι είναι αυτός ο Ιησους του σκότους ?
    Δεν αντέχει στο ΦΩΣ ?

    Σε εξορκιζω στο ονομα του Κυρίου ΜΟΥ και Κυρίου ΣΟΥ και σε καλώ να βρεις ξανά το Βαπτισμα σου
    Το Βάπτισμα ΜΑΣ
    Αυτο το ΕΝΑ ΒΑΠΤΙΣΜΑ που ομολογείς στο πιστεύω
    και να αποκηρήξεις με λιβελο κάθε τι που είναι ασυμβίβαστο με αυτό .
    Σωτήριος Ν Ζουρίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ολα ωραια και καλα, οσα λεγονται για τη σταση του αγιου Θεοδωρου Στουδιτη, που ειναι μεγαλος Πατερας της Εκκλησιας.
    Ομως και αυτος υπεπεσε σε μια αλλη αιρεση, που αφορα το πρωτειο εξουσιας του Παπα Ρωμης:
    Αναγνωρισε τον Παπα Ρωμης να υπερκειται των Οικουμενικων Συνοδων, ως υπερτατος κριτης.
    Αυτο εκαναν και αλλοι αγιοι της Εκκλησιας μας, οπως οι ΚΠολεως Ανατολιος και Ιγνατιος.
    Επομενως ολοι κανουν τα λαθη τους, ακομη και μεγαλοι Πατερες.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή